Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Christiaan Korterink - WaarBenJij.nu Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Christiaan Korterink - WaarBenJij.nu

Buenos Aires

Blijf op de hoogte en volg Christiaan

14 November 2014 | Argentinië, Buenos Aires

Zoals ik beloofd heb aan mijzelf en aan een paar anderen zou ik een bescheiden blog bij gaan houden. Bij deze de start van deze blog, waarbij ik niet kan beloven met welke regelmaat ik iets toe kan/zal voegen.

Een week voor vertrek begon het besef langzaam in te dalen dat ik dan toch echt bijna in mijn eentje in het vliegtuig zou stappen naar Buenos Aires. Met name de laatste dagen voor vertrek heb ik nog veel mensen gezien/gesproken waarbij het woord afscheid wel erg vaak thema van het onderwerp was. Voor het eerst begon het bij mij ook een beetje te landen dat ik het wel zo leuk kan vinden om naar de andere kant van de wereld te vliegen, maar dat er ook nog mensen zijn die het helemaal niet zo leuk vinden dat ik zo lang weg ga. Sorry daarvoor ;-)


Al met al was het traditionele momentje op Schiphol er toch eentje om een kleine knoop van in je maag te krijgen, maar voor je het weet zit je ook in het vliegtuig. De vluchten verliepen allemaal volgens planning. Jammer genoeg had ik tijdens de nachtvlucht een francaise aan mijn linkerzijde die mij voor een groot deel van de nacht wist wakker te houden. Terwijl ik naar de wc was deed zij onze gezamenlijke armleuning omhoog en werkte haar derriere dusdanig ver mijn kant op dat er voor mij niet veel ruimte meer over was. Dat ik vervolgens het beetje ruimte dat ik nog had probeerde te verdedigen met mijn benen zag zij meer als een avance. Uiteindelijk heb ik ook dit weten af te slaan en de eerstvolgende keer dat zij gebruik maakte van het toilet heb ik mijn eigen ruimte weer kunnen verzekeren met de armleuning.

´s Ochtends vroeg geland en binnen no time door de douane en in het hostel. Ze vroegen niet eens hoelang ik wilde blijven en wat mijn plannen waren. Zo kan het dus ook. Om 12 uur Argentijnse tijd zat ik midden in de stad bij een groot monument in het zonnetje en probeerde te beseffen dat het nog geen eens 24 uur geleden was dat ik met papa en mama in de auto stapte om naar Schiphol te gaan. Bizar. Maar wel leuk.

´s Middags een Free Walking Tour gedaan door de stad wat er voor zorgt dat je een leuk inkijkje krijgt in de stad, alleen na 3 uur geloof je het ook wel weer een beetje. We eindigden wel op het Plaza del Mayo waar veel geprotesteerd wordt tegen corruptie etc. Onder andere de Dwaze Moeders zijn er nog vertegenwoordigd. Daar komen mensen nog massaal op af, en helemaal op woensdag protestdag.

Er is ontzettend veel te zien en te doen hier in Buenos Aires, het is een hele mooie stad, met veel cultuur. Vanmiddag zat ik op een terrasje in een (super toeristische) straat in de wijk Boca, vlakbij het stadion van Boca Juniors, en overal op straat werd de tango gedanst. Vanavond is in het hostel een Asado, BBQ, en morgen heb ik het helemaal mooi. Ik ben door Corien Koekkoek, de dochter van Riet Koekkoek die ik ken van de tennisclub, uitgenodigd voor een asado bij haar thuis (incl. zwembad ;-)). Zondag ga ik naar Uruguay zoals het er nu uitziet.

De eerste bekende Nederlander heb ik overigens al gespot hier. Gistermiddag zat ik met Arie Boomsma in het park. Nouja, hij was in het park aan het filmen en ik was een boekje aan het lezen en aan het verbranden.

Oja, met mijn Spaans gaat het nog niet zo goed. Hier in de grote stad kunnen ze ook nog wel een beetje Engels, maar Spaans is echt anders dan Argentijns. Voor de basisdingen red ik me wel, maar echt diepzinnige gesprekken over de zin van het leven zitten er voorlopig niet in. Of dat zo erg is is natuurlijk ook nog weer een tweede.

Nou voor nu wil ik iedereen nog bedanken voor alle leuke berichtjes die ik voor/tijdens mijn reis heb gekregen, en ach als ik zo achter de computer zit heb ik toch nog wel weer snel een heel verhaal bij elkaar gekletst.
Hasta luego! (dat kennen ze hier wel)
































  • 14 November 2014 - 22:44

    Nicole:

    En zoals beloofd zou ik elke keer een reactie plaatsen haha! Fijn dat je goed bent aangekomen. Ik lees dat je het al goed voormekaar hebt met dat zwembad :-). Erg jaloers want hier wordt het maar kouder... Ben benieuwd naar de foto's! Misschien ook een keer een sfeerverslagje? haha ;-)
    Have fun and enjoy!

  • 15 November 2014 - 08:23

    Harriette:

    Klinkt zonnig en avontuurlijk! Leuk om te lezen!

  • 15 November 2014 - 18:17

    Tj:

    Ha die Chris, mooi beeldend vertelt, ik zie je zo voor me genietend van alles. Geniet nog even van Argentinië en op naar Uruguay!

  • 15 November 2014 - 19:04

    Oma:

    Fijn om wat te lezen van jou, je geniet volgens mij ook wel al in deze korte tijd. Zo bij elkaar en zo een eind bij elkaar weg in een paar dagen . Ik blijf je volgen en geniet van alles wat je ziet. Ik kijk uit naar het volgende verhaal, groetjes oma

  • 15 November 2014 - 21:13

    Sistah:

    Leuk om wat van je te lezen! X

  • 15 November 2014 - 22:29

    Anna:

    Op naar de zeeschildpadden! Daar willen we wel foto's van zien. En van Arie.

  • 16 November 2014 - 12:37

    Pa En Ma:

    Leuk dat je uitgenodigd bent door Corien Koekoek. Succes met de zeeschildpadden in Uruguay.
    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Christiaan

Actief sinds 20 Jan. 2009
Verslag gelezen: 826
Totaal aantal bezoekers 29825

Voorgaande reizen:

11 November 2014 - 26 Juni 2015

Zuid Amerika + Canada

28 Januari 2009 - 20 Juli 2009

Down Under

Landen bezocht: