Skydiven en gletsjer wandelen! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Christiaan Korterink - WaarBenJij.nu Skydiven en gletsjer wandelen! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Christiaan Korterink - WaarBenJij.nu

Skydiven en gletsjer wandelen!

Door: Chris

Blijf op de hoogte en volg Christiaan

22 Juni 2009 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Daar waren we weer! Weer iets meer dan een week verder en weer vele avonturen beleefd. Vanaf het noorden van het zuidereiland, Nelson, ben ik richting Greymouth gereisd. Een klein plaatsje wat alleen dienst doet als tussenstop voor de bus en wat dan ook weinig voorstelt.

Vervolgens met de bus doorgereisd naar Frans Jozef. Dit plaatsje is vernoemd naar de keizer van Oostenrijk-Hongarije eind 19e begin 20e eeuw. De ontdekkingsreiziger Haast vond dat de gletsjer wel wat op de lange witte baard leek van Frans Jozef en vereerde hem daarom met een vernoeming. Wel grappig dat veel plaasten hier naar Europese heersers vernoemd zijn. Dat is ook niet voor niets, want zo konden ze gesponsord worden en toen meneer Haast weer terug kwam in zijn thuisland had hij binnen de korste keren ook 2 titels te pakken, dus het was niet voor niets!;)
Maargoed, dat is genoeg geschiedenis voor nu. Frans Jozef is een piepklein plaatsje dat alleen maar bestaat vanwege de gletsjer.
Hoewel mensen mij gewaarschuwd hadden dat de westkust van het zuidereiland nogal regenachtig kon zijn bleek ik niets te hoeven vrezen. Strak blauw met een heerlijk zonnetje de hele dag! 's Ochtends en 's avonds koelde het wel af tot onder het vriespunt, maar zodra de zon er was werd het heerlijk!
Ik kon de eerste dag dan ook niet binnen blijven zitten en ben maar voor een paar uur doelloos rond gaan wandelen en lekker diep ademgehaald want de lucht en de omgeving was super mooi!

De 2e dag in Frans Jozef heb ik besloten om te gaan parachutespringen met Mauries, Beatrice en Joanne. 's Ochtends om 7.45 werden we opgehaald bij ons hostel en hoewel de mensen enorm gehaast waren en de begeleiding heel onpersoonlijk was (de instructeurs waren al 5 minuten met ons in 1 ruimte en toen ik vroeg of zij dan met ons gingen springen reageerden ze daar positief op. Toen heb ik mezelf maar even voorgesteld.) was de sprong wel geniaal!
Ik had verwacht dat ik nog wel wat nerveuzer zou zijn, maar niets van dit alles... Ik was superrelaxed en het leek de normaalste zaak van de wereld dat ik elk moment het vliegtuig uit zou gaan springen...

Boven de wolken kwamen we te vliegen en toen we het vliegtuig uitsprongen schoten we door de wolken naar beneden naar prachtige vergezichten.
Tijdens de vrije val kon ik niets doen dan alleen maar mijn mond openhouden en:"Woooowww!!!" roepen. Mijn instructeur had er opeens wel zin in en deed allemaal waanzinnige acties, duiken en rondjes. Mauries die achter mij aankwam zei meteen tegen zijn instructeur dat hij dat niet hoefde toen hij mij zo tekeer zag gaan. Hij was dan ook meer dan een minuut later beneden hoewel we tegelijk wegsprongen ongeveer.
Foto's van mijn skydive zijn op mijn hyves te vinden:
http://stilte-c.hyves.nl/album/41211832/Skydive/WmcG0QLk/

De volgende dag heb ik 9 uur lang op een gletsjer gelopen. Heerlijk om de hele dag weer lekker buiten te zjin en wederom hadden we ook prachtig weer! Met je eigen pikhouweeltje en ijzers onder je schoenen 9 uur lang op ijs lopen! Weer een nieuwe ervaring en vele mooie foto's gemaakt. Sowieso heb ik nog weer wat foto's van Nieuw-Zeeland op m'n hyves gezet!

Na 3 nachten in Frans Jozef ben ik doorgereisd naar Queenstown waar ik nu een paar dagen zit en wacht tot de opening van het winterfestival hier aanstaande vrijdag. Dat belooft super mooi te worden met vuurwerk boven het meer waar ik met mijn hostel precies aanzit. Van de week zal ik dan ook eindelijk mijn lang verwachte en gehoopte bungeejump gaan doen. Waarschijnlijk ga ik hem vanmiddag boeken om aanstaande donderdag dan aan een touwtje de vallei in te duiken. Ik heb er zin in!

Van sommige mensen had ik nog de vraag gekregen waar mijn hele vliegveldverhaal stond. Dat is hier te vinden:
http://misdaadjournalist.web-log.nl/misdaadjournalist/2009/06/dinsdag-9-juni.html
Ook heb ik mijn hele shotgunavontuur ook nog uitgewerkt:
http://misdaadjournalist.web-log.nl/misdaadjournalist/2009/06/stille-dromen-z.html

Zo, ik kan nog veel meer schrijven over wat ik hier allemaal doe, maargoed ik zal nog wat bewaren voor een volgende keer!

Ik hoop dat jullie je allemaal nog een beetje vermaken daar in Nederland met de zomervakantie nu toch wel in zicht en over minder dan 4 weken ben ik alweer terug dus dan zie ik jullie allemaal al weer!
Moet eerlijk zeggen dat ik er toch wel weer naar uitkijk!

Lief zijn

  • 23 Juni 2009 - 08:33

    ATL:

    Hey Chris,

    zo te lezen heb je weer gave dingen gedaan! :D

    Geniet van je bungee-jump en Queenstown, het is een prachtig stadje :D Welk hostel zit je eigenlijk in? YHA?

    Cheers ATL

  • 23 Juni 2009 - 20:19

    Marijee:

    Heeeey!
    Vet mann parachute springen...

    VETTE LIJPE SHIT!

    XxxX


  • 23 Juni 2009 - 20:59

    Veraaa:

    Cool!
    Parachute springen..

    Tot over 27 dagen!
    Het is de eerste keer
    dat we zonder jou op vakantie gaan
    snif
    Vind ik wel jammer hoor;)
    Nou tot dan=D

    xxxx
    kusjess
    Voor chris
    van Vera

  • 24 Juni 2009 - 20:51

    Neelke:

    Hey Christiaan!

    Wat maak je gave dingen mee en zie je veel moois!
    Nu dus ook nog naar Bali?

    Geniet ervan, voor je t weet is het voorbij!

    groetjes Neelke

  • 25 Juni 2009 - 10:08

    Gekelien:

    Hoi Cristiaan,

    jeetje wat maak jij veel mee zeg, spannende dingen zo te horen. Is de skydiving ook gefilmd? dat heb ik 'n keer gezien bij een vriendin, je lacht je helemaal rot.

    Leuk dat je er over 4 weken weer bent, live de verhalen horen is helemaal leuk natuurlijk.

    Dikke kus,
    Gekelien.

  • 26 Juni 2009 - 19:20

    Janharm En Rola:

    Hoi christiaan
    leuk om weer je verhalen te lezen, nog even en dan kunnen we je weer in het echt zien,kan nog net voor dat wij op vakantie gaan
    groetjes van ons allen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queenstown

Down Under

Recente Reisverslagen:

19 Juli 2009

Almost home

12 Juli 2009

Bali, bali!

03 Juli 2009

Vaarwel Nieuw-Zeeland

22 Juni 2009

Skydiven en gletsjer wandelen!

17 Juni 2009

Busbowling
Christiaan

Actief sinds 20 Jan. 2009
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 29846

Voorgaande reizen:

11 November 2014 - 26 Juni 2015

Zuid Amerika + Canada

28 Januari 2009 - 20 Juli 2009

Down Under

Landen bezocht: