Almost home - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Christiaan Korterink - WaarBenJij.nu Almost home - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Christiaan Korterink - WaarBenJij.nu

Almost home

Door: Chris

Blijf op de hoogte en volg Christiaan

19 Juli 2009 | Hong Kong, Hong Kong

Nog even een klein berichtje terwijl ik tussen mijn 2 vluchten in hier gratis wat internet kan gebruiken. Nog maar eventjes en dan ben ik alweer thuis. Het voelt raar en ergens besef ik nog niet helemaal dat het reizen nu bijna echt afgelopen is... Hoewel ik moet zeggen dat ik de afgelopen week echt de nachten afgeteld heb totdat ik in het vliegtuig zou stappen, kan ik nou nog niet zeggen dat ik het idee heb dat ik over een pak en beet 16 uurtjes alweer rond stap op Nederlandse bodem...

De laatste week heb ik voornamelijk doorgebracht in een heerlijk plaatsje in het noorden van Bali. Genaamd Lovina. Daar heb ik 5 nachten doorgebracht en vervolgens mijn laatste nacht in Sanur, wat dichterbij het vliegtuig. In Lovina ben ik eerst een dagje wezen duiken, om dat toch een beetje bij te houden, haha. Super mooi gedoken, enorm helder water en het was heerlijk weer! 2 duiken gedaan op het mooiste reef van Bali en echt enorm veel verschillende vissen gezien en ook een gigantisch schildpad! Wist niet dat die dieren zo groot konden worden, haha...
's Avonds in een restaurant gegeten waar ik Komang (een van de eigenaren) ontmoette. Hij nam me mee naar zijn vriend Putu die de dag daarna een restaurant zou openen. De volgende dag zou ik dan met Komang naar Coq-fighting (ja, hanengevechten) gaan. In de ochtend zou ik eerst nog het water op gaan om dolfijnen te kijken, maar toen ik 's ochtends wakker werd had ik zo'n enorme buikpijn! Ben maar niet naar de dolfijnen geweest en nog voordat het 10 uur 's ochtends was had ik al 12 x op de wc gezeten met diarree... Dus ook maar het Coq-fighting afgezegd en meteen medicijnen gehaald. Die sloegen aan en heb daarna maar een rustig dagje aan het luxe zwembad gehouden, ach... Ook niet verkeerd!

De volgende dag dan toch met Komang op pad naar het Coq-fighting! Echt een enorme happening! zo'n 300 a 400 Balinese mannen (en ik) stonden om een vierkant veld van ongeveer 10 bij 10 meter. Elke keer werden er 2 hanen in het midden neergezet. Het publiek kreeg even een minuutje de tijd om weddenschappen af te leggen en vervolgens werden de hanen losgelaten. Hoppa! Killing! Ik dacht dat zulke gevechten wel lang zouden duren, maar de meesten waren binnen de minuut beslist. Wel superleuk!
's Middags kennisgemaakt met Komangs zoon en dochtertje. Het meisje was enorm verlegen voor het eerste kwartier maar aan het eind stond ze bijna te huilen toen ik wegging...

Toen ik terugkwam bij het hotel zat ik even met de security-gaurd te praten en haalde even een biertje voor ons beiden omdat we die in die hitte wel verdiend hadden. Toen ik aan het eind van de middag bij het zwembad lag kwam hij naar me toe om te vragen of ik mee kwam om even bij hem thuis te kijken. Ik dacht: waarom niet? En ben dus met hem op pad gegaan, achterop zijn scootertje. Dan krijg je de andere kant van Bali ook wel weer even te zien... 3 tot 4 generaties leven daar onder 1 dak. Nouja, dak... Maar ik krijg thee en papaya en heb daar een paar uurtjes gezeten.
Overigens wel grappig, elke keer als ik met de bewaker aan het praten was probeerde hij me wel wat te verkopen. Ook al praatte ik maar met hem voor 5 minuten, dan nog had hij nog wel een massaga, scooter, dolfijnentourtje, kookcursus oid te slijten. Toch nog aardig kunnen afslaan alles...

De dag daarop ben ik dan alsnog om 6 uur 's ochtends de zee opgegaan om dolfijnen te kijken. Na 2 uur varen had ik nog amper dolfijnen gezien maar toen zaten ze opeens nog geen 5 meter van de boot en zwommen ze met ons mee. Echt een stuk of 10 a 20 en als klap op de vuurpijl begonnen ze toen ook nog te springen en doken ze zo 5 meter door de lucht. Geweldig!
Daarna heeft Komang me nog meegenomen naar Hotsprings, een enorm hoge waterval en een Buddhist Tempel. Nog even een cultureel dagje gehad... 's Avonds nog een keer bij Komang gegeten en daarna nog weer even naar Putu. Ze vinden het allemaal maar niets dat ik wegga en willen me allemaal weer terug hebben hier. Dan moet ik natuurlijk ook meer mensen meenemen voor goede zaken, dus als mensen nog interesse hebben...

Zo, dat was even een update van mijn laatste week als backpacker... Nog 1 nachtje wat uurtjes proberen te slapen in het vliegtuig en dan weer lekker mijn eigen bed! Ik denk dat het me nog tegen gaat vallen hoelang de vlucht straks zal zijn, want ik wil nu alleen nog maar gewoon landen op Schiphol!

Via deze weg wil ik iedereen ook nog enorm bedanken voor alle aandacht. Echt ongelovelijk soms. En het heeft me ook echt enorm veel goed gedaan, met name ook de laatste weken terwijl ik alleen aan het reizen was... Wat kan het dan enorm goed zijn als je berichtjes krijgt, smsjes (toen mijn telefoon het nog deed), krabbels, mailtjes of msngesprekjes...

Mensen, het ga jullie goed!
See you soon!

  • 20 Juli 2009 - 14:46

    Truus En Jan:

    Goede reis terug Christiaan! En geniet maar weer lekker van verwend worden door je Moeder en 4 Zussen, en je Pa niet te vergeten. En dan maar weer wennen aan het gewone leven...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hong Kong

Down Under

Recente Reisverslagen:

19 Juli 2009

Almost home

12 Juli 2009

Bali, bali!

03 Juli 2009

Vaarwel Nieuw-Zeeland

22 Juni 2009

Skydiven en gletsjer wandelen!

17 Juni 2009

Busbowling
Christiaan

Actief sinds 20 Jan. 2009
Verslag gelezen: 644
Totaal aantal bezoekers 29832

Voorgaande reizen:

11 November 2014 - 26 Juni 2015

Zuid Amerika + Canada

28 Januari 2009 - 20 Juli 2009

Down Under

Landen bezocht: