Kleine jongens worden groot - Reisverslag uit Sydney, Australië van Christiaan Korterink - WaarBenJij.nu Kleine jongens worden groot - Reisverslag uit Sydney, Australië van Christiaan Korterink - WaarBenJij.nu

Kleine jongens worden groot

Door: Chris

Blijf op de hoogte en volg Christiaan

05 Februari 2009 | Australië, Sydney

Jaja, kleine jongens worden groot. Dat merk je ook wel als je helemaal aan de andere kant van de wereld zit, elke dag leer je wel weer iets nuttigs of handigs, en vandaag heb ik besloten dat ik ook iets moois geleerd heb. Ik heb namelijk voor het eerst een wasmachine aangezet. Hoe de was er uitkomt is nog even wachten, maar ik weet nu hoe hij werkt…
Oja, de scherpe lezers onder jullie hadden mij er al even atent op gemaakt. Ik ben natuurlijk niet in Bangkok maar in Hong Kong geweest… Ik heb het netjes veranderd, maar het zal wel door de jetlag komen (a)

Vanaf dinsdag moeten wij alles zelf doen hier en zitten we niet meer echt vast aan de organisatie. Dat houdt in dat we nu zelf voor onderdak en eten moeten zorgen. Dat betekent dat ik gisteren bij het beste Italiaanse restaurant 2008 van Australie heb gegeten… Als je het niet zou weten proef je het er waarschijnlijk niet aan af, maar duur was het toch niet. En na een paar dagen van eten in cafes waar het eten gratis was als je een drankje nam, was het ook wel goed weer eens echt tee ten… Om het verder niet meteen al te moeilijk te maken heb ik eerst nog maar een paar nachten hier in het hostel bijgeboekt. Het hostel is prima, niet heel spectaculair, maar ook niet dramatisch!;) En oja, we hebben ook nog een Playstation op de kamer, dus ik word nog eens kampioen Pro Evolution Soccer (het enige spel)

De bedoeling is dat ik vanaf het weekend waarschijnlijk met mensen van de groep mee kan liften richting Melbourne. Maar dat is nog eventjes afwachten wanneer er auto’s beschikbaar zijn… Voorlopig kom ik m’n dagen prima door hier. Afgelopen zondag zijn we met de hele groep naar de Blue Mountains geweest. Daar hebben we lekker stevig door de Bergen gewandeld en genoten van hele mooie uitzichten. Het was maar 2 uurtjes rijden van Sydney en je stapt zo een hele andere wereld binnen… Toen we de Blue Mountains opreden stopten we even om uit het busje te gaan en liepen een grasveldje op en ja hoor! Ik heb de eerste kangaroos al gespot! Eerst eten en dan zien leven. Het leek allemaal heel natuurlijk dat we daar kangaroos zagen, maar achter hoorden we dat ze met de tours 9 van de 10 x tevergeefs naar kangaroos komen kijken…

Afgelopen maandag hebben we hier een regeldagje gehad en zijn alle bankzaken etc. geregeld, en nu heb ik hier ook eindelijk een werkende mobiele telefoon. Nadat ik meerdere malen met een computer in gesprek geweest ben… Heel maf, je moet je registreren en er worden allemaal vragen gesteld via een computer. Voor de rest heb ik het de afgelopen dagen vooral heeeeel rustig aangedaan… Nog wel even in de Skytower geweest met een enorm uitzicht, maar voor de rest vooral in het park liggen of een beetje rondsjouwen door het centrum. Het is trouwens bizar om te zien hoeveel mensen hier in beweging zijn. Rond 1 uur ‘s middags komen mensen massaal naar het park (een van de vele hier) en gaan ze sporten. Zakenmannen kleden zich om en gaan een stuk hardlopen. Of ze gaan rugby-en, of ze gaan basketballen, of ze staan te golfen in het park wanneer ze niet meedoen aan de georganiseerde fitness… En dat allemaal op een relaxte manier. Als je op straat loopt wordt je aangesproken door mensen die vanalles van je willen weten. Als ze dan Holland horen vertellen ze meteen even dat Hollanders het eerst in Australie waren… Goed voor het ego… Maargoed, aangezien ik nu al weer een behoorlijk verhaal getypt heb wordt het wel weer eens hoog tijd om naar het park te gaan en weer even bij te komen…

Leuk in geval om steeds wat van jullie allemaal te horen! Het wordt allemaal gelezen!

Groetjes!

  • 05 Februari 2009 - 12:52

    Wouter En Ruth:

    Hey Christiaan,

    Super stoer dat je er nu echt zit (aan de andere kant van dit bolletje). En nog veel stoerder dat je die machine aan hebt gekregen!! Inderdaad wel spannend hoe je wasje er uit komt...
    Ach joh, het kan altijd nog op de Afrikaanse manier.

    Dus je kunt de hippende dieren ook toevoegen aan je lijstje 'in het wild gespotte dieren'.

    Hopelijk geniet je nog een tijdje van het relaxen, de parken en het kijken naar actief sportende mensen en natuurlijk van de geweldige schepping daar!

    Gods zegen!
    Wouter en Ruth

  • 05 Februari 2009 - 13:22

    Jan En Henriette:

    Hoi Christiaan, alles nog steeds goed?
    In wezep gaat alles naar wens.
    We missen je wel een beetje.
    veel plzier verder.

  • 05 Februari 2009 - 13:48

    ATL:

    Small boys become men :D

    Mooi om weer een leuk blog te lezen Chris! Helpt heel goed om het troosteloze weer hier een beetje te vergeten :P

    Cheers m8!

    ATL

  • 05 Februari 2009 - 15:20

    Sanne:

    hey, leuk om te horen dat het goed gaat!
    en heb ook goed nieuws, we hebben even in de verenigingsgroep geevalueerd, en de reacties waren erg positief. je bent natuurlijk niet meer officieel leider maargoed dat is maar sinds kort! Xx

  • 05 Februari 2009 - 18:41

    Harriette:

    Hé! Leuk om je verhalen te lezen, om zo ook wat mee te krijgen van je leven tussen de kangaroos:)!! Zo te lezen geniet je er lekker van, en dat had ik ook niet anders verwacht maargoed;)

    geniet maar lekker door en alvast een goede reis naar Melbourne als dat dit weekend door gaat!! xx

  • 06 Februari 2009 - 06:54

    Linda:

    Even een knuffel van je zus hoor, ik ben trots op je!

    xx

  • 06 Februari 2009 - 18:05

    Hanna:

    Haa Christiaan!

    Leuk om je verhalen te lezen! Is het nog goedgekomen met je was?? Je moeder zal trots op je wezen ;)

    Een hele goeie tijd daarverder! En ik kom nog wel es rondneuzen hierzo!

    Groetjes hanna..

  • 06 Februari 2009 - 19:27

    Maarten:

    he christiaan!!
    het gaat goed met je geloof ik gezien je lange verhalen!
    Je hebt talent, ga zo door en je gaat je pa nog achteraa!! haha
    he veel plezier we blijven je volgen!

    tot de volgende krabbel!!
    maarten en jantje

  • 06 Februari 2009 - 22:23

    Herman:

    heej CK!

    je ben vergeten No Worries op het juiste moment te typen:P

    Mooi dat alles goed gaat en ik neem aan dat je ook al de 10 kilometers loopt in het park?;)

    veel plezier nog daar!

    Herman

  • 07 Februari 2009 - 13:25

    Cor:

    G-day Chris,
    Waar ben je aan begonnen jongen:P Je komt terug als een huisman die de was kan haha

    Goed om te horen dat je je prima vermaakt down under.

    Are the Aussie barbies good?

    C-Ya

  • 09 Februari 2009 - 14:28

    Truus:

    Niet echt een reactie op bovenstaand bericht, al ben ik blij te lezen dat het goed met je gaat, maar een bedankje voor de felicitaties! En dat helemaal vanuit down under.

    Groetjes,
    Truus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Down Under

Recente Reisverslagen:

19 Juli 2009

Almost home

12 Juli 2009

Bali, bali!

03 Juli 2009

Vaarwel Nieuw-Zeeland

22 Juni 2009

Skydiven en gletsjer wandelen!

17 Juni 2009

Busbowling
Christiaan

Actief sinds 20 Jan. 2009
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 29841

Voorgaande reizen:

11 November 2014 - 26 Juni 2015

Zuid Amerika + Canada

28 Januari 2009 - 20 Juli 2009

Down Under

Landen bezocht: