The adventure begins - Reisverslag uit Sydney, Australië van Christiaan Korterink - WaarBenJij.nu The adventure begins - Reisverslag uit Sydney, Australië van Christiaan Korterink - WaarBenJij.nu

The adventure begins

Door: Chris

Blijf op de hoogte en volg Christiaan

10 Februari 2009 | Australië, Sydney

En dan gaat het nu allemaal echt beginnen! Vandaag hebben we te horen gekregen dat de auto’s klaar voor vertrek zijn. Dat betekent dat morgen de tocht richting Melbourne in gang gezet wordt. Ik kan meerijden met Pieter, Bart & Jens die samen 2 auto’s gekocht hebben, en Demelsa, Leentje & Bas rijden ook mee richting Melbourne. Vandaag was uiteindelijk meer een regeldag dan de regeldag die we met Australian Backpackers hadden, want het was nog een heel (echt een heel) gedoe om geld van onze rekening af te krijgen dat voldoende was om de auto’s te kunnen betalen. Elke keer als we onze pinpas in het automaat stopten en een geldbedrag intypten voelde het alsof we een loterij speelden. De ene keer als je 750 dollar intypte kwam het er niet uit omdat je niet genoeg cash had, wilde je daarna 900 dollar hebben dan kwam het er zo ineens uit. Nouja, het was een heel gedoe, maar ook dat is allemaal goed gekomen.

Het voelt heerlijk om nu eindelijk weg te kunnen uit Sydney. Hoewel Sydney werkelijk waar echt een hele mooie stad is. Maar het regent hier nu al 2 dagen (het lijkt net Nederland hier) en het hostel heb ik nou ook wel een beetje gezien. Het was echt super om hier eerst even op te starten en je plekje te hebben, maar nu we dan ook echt op pad kunnen begint het toch wel een beetje te kriebelen. De afgelopen dagen hier bestonden niet echt uit super spectaculaire dingen, maar ik heb 2 dagen heerlijk op het strand gelegen, om toch ook een beetje een kleurtje te pakken en ook nog een dag in het park, lekker in de schaduw. De groep is echt heel tof, en we hebben nog meer leuke mensen ontmoet zodat het elke avond supergezellig is en we altijd nog even ergens wat gaan drinken. Maar het is nu ook wel lekker dat we nu echt meer richting campings etc. gaan want voor het uitgaan ben ik hier nou natuurlijk ook niet echt speciaal gekomen!
Het bier is hier overigens wel aardig prijzig, dus zitten de meesten hier aan hele goedkope wijn (goon volgens mij, ik weet niet eens hoe je het schrijft) maar daar ben ik nog niet echt gek op...

Vanaf nu kan ik ook niet meer zo makkelijk bij het internet denk ik want hier had ik gewoon internet in het hostel, en dat zal voorlopig wel even niet meer voorkomen. Toch zal ik een beetje proberen het nieuws in de gaten te houden want we gaan de bosbranden tegemoet, en je wilt toch niet ineens voor vervelende verrassingen komen te staan.

Nou, ik ga me maar eens klaarmaken voor het eten hier, dat overigens elke avond goed verzorgd wordt. De vrouwen en de mannen koken hier zo’n beetje omstebeurten en bij ons onder de mannen zit een soort van chefkok, dus ik heb al een lekkere vette biefstuk op. Ook dat kan dus als backpacker!=)

Wees allemaal een beetje lief voor elkaar, dat ben ik tenslotte ook!

  • 10 Februari 2009 - 09:28

    ATL:

    Yo Chris,

    veel succes met je volgende avontuur en wees idd voorzichtig ivm al die bosbranden daar!

    Groeten,

    ATL

  • 10 Februari 2009 - 13:54

    Tjerk Jan:

    He Chris

    Vet tof om te horen dat je avontuur nu echt gaat beginnen, Yihaa!
    Houd me op de hoogte, tenslotte volg ik ook jou!
    de groeten van je zwager


  • 10 Februari 2009 - 15:09

    Elisabeth:

    hee chris!!

    wat gaaf om zo te lezen dat je het goed naar je zin hebt daar, en te lezen wat je allemaal hebt gedaan! doe je wel voorzichtig nu je richting de bosbranden gaat?! haha :) hou ons daarom ook maar goed op de hoogte! ben benieuwd naar de verhalen die nog gaan komen....

    Xx Eli

  • 10 Februari 2009 - 15:27

    Rob:

    Hey Chris!! vet lekker dat je nu echt je ding gaat doen...!
    Was die biefstuk net zo lekker als de spare-ribs hier in Epe:P??
    sterkte en doe vooral rustig aan, groetjes Rob

  • 10 Februari 2009 - 17:21

    Anne:

    Hé Chris!

    Leuk om te lezen allemaal! En ben echt jaloers als ik dat zo allemaal lees!
    Wel voorzichting doen hoor met die bosbranden!

    Have fun!

    Liefs Anne

  • 10 Februari 2009 - 21:12

    Stefan:

    Ej maatje,
    Nu gaat het beginnen. Relaxed man. Geniet daar maar van het mooie weer. hier is het nog niet zo lekker. pas wel op met die bosbranden he? Ziet er erg gevaarlijk uit...mooi dat de groep leuk is. Hou ons maar op de hoogte! Ik ben benieuwd maar meer verhalen:)

    Jo

  • 10 Februari 2009 - 21:17

    Erwin En Diane:

    eehj alloa!
    alles goed?
    Leuk die verhalen van je!
    hier even een groet van ons!

    veel plezier en denk nog eens aan ons!

    cheerzzz

  • 11 Februari 2009 - 15:57

    Herman:

    Keerl!

    vet tof! lijkt het eten beetje op steak house?! :D

    heb je soms lopen BBQ int bos? :P

    kallum an he?!

    Herman

  • 12 Februari 2009 - 09:19

    Maurits:

    Heej Christiaan! Zet m op daar en geniet ervan! ben ONTZETTEND jaloers.... dat je t even weet... Niet te veel mooie verhalen schrijven want dan ben ik genoodzaakt om even langs te komen...

    take care,
    Maurits

  • 12 Februari 2009 - 17:02

    Ada:

    Hey Christiaan,

    Leuk om je verhalen te lezen. Hopen de komende tijd ook zulke goede dingen te horen. sterkte en hou je haaks.
    Groetjes,
    Ada

  • 13 Februari 2009 - 18:42

    Marien:

    Christiaan,

    Hoe is het daar? Het lijkt er in ieder geval op dat je het goed naar je zin hebt daar! Heb je al werk of iets dergelijks gevonden waarmee je de reis financieert?
    Geniet van de tijd die je daar hebt! I'll be watching you:)

  • 14 Februari 2009 - 20:19

    Miek:

    Chris!

    Superveel plezier nu je het echt gaat beginnen! Ik ben ontzettend benieuwd naar je verhalen.
    Pas wel goed op he, met al die bosbranden.

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Down Under

Recente Reisverslagen:

19 Juli 2009

Almost home

12 Juli 2009

Bali, bali!

03 Juli 2009

Vaarwel Nieuw-Zeeland

22 Juni 2009

Skydiven en gletsjer wandelen!

17 Juni 2009

Busbowling
Christiaan

Actief sinds 20 Jan. 2009
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 29842

Voorgaande reizen:

11 November 2014 - 26 Juni 2015

Zuid Amerika + Canada

28 Januari 2009 - 20 Juli 2009

Down Under

Landen bezocht: