With the 3 of us - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Christiaan Korterink - WaarBenJij.nu With the 3 of us - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Christiaan Korterink - WaarBenJij.nu

With the 3 of us

Door: Chris

Blijf op de hoogte en volg Christiaan

08 Maart 2009 | Australië, Adelaide

De regen is weer weg! De zon schijnt weer volop... Meteen ontstaat er weer een nieuwe energie om weer lekker dingen te gaan doen. Dit kan ook wel komen doordat we de afgelopen week in Adelaide veel dagen dezelfde dingen gedaan hebben. Voornamelijk de stad in gaan, omdat met regen een dag op de camping ook niet erg leuk is. Het is overigens supergezellig nu in Adelaide. De hele dag is er vanalles te doen op straat, allemaal artiestjes met muziek of mensen die zichzelf door een tennisracket heenwurmen. De stad is wel echt in leven, dat is dus wel gezellig.
Van de week zijn we ook nog 2 keer naar de bios geweest. Slumdog Millionair & The Reader. De eerste film was nog geen 4 euro, dus toen dachten we dan kan er nog wel een biosbezoekje vanaf. (die was alleen wel weer 2x zo duur) Verder zijn we donderdagavond nog uitgeweest met zijn allen. Eerst heel gezellig in een kroegje met superleuke live-jazz muziek en daarna nog in een club. Adelaide bevalt me wel! (geen ruzie enzo, hoewel donderdagavond een kerel van een jaar of 50 me een echte bikkel(!) vond en vond dat ik gewoon iedereen in mekaar moest tikken als ik ze niet mocht... Straal ik het dan toch uit?!)
Vrijdagavond ben ik met Leentje, Bas en Pieter naar een hotel gegaan waar we een oud-nederlander zouden ontmoeten. De dag daarvoor sprak een vrouw in de supermarkt Pieter aan of hij uit Nederland kwam. 10 minuten later werden er nummers uitgewisseld en die avond hebben we een afspraak voor de dag erna gemaakt. We waren allemaal erg benieuwd, het werd uiteindelijk een gezellige avond met weer leuke live-muziek. (ik begin overigens nog eens een pro-pooler te worden)
Oja, vrijdag moesten we op de camping ook verkassen vanwege de drukte van het festival. Aan het ontbijt grapte ik dat we de tent wel op de auto konden zetten om te vervoeren, nog geen kwartier later stonden de tenten op de auto's en hebben we ze een paar 100 meter verkast, zag er erg grappig uit!;)

Donderdag ben ik met Bas en Pieter ook begonnen om werk te zoeken. Eerst hadden we een lekker ontbijtje op een terrasje genomen, vervolgens moesten we bij het Travellers Contact Point anderhalf uur wachten om vervolgens 5 minuten informatie te krijgen. Omdat niet iedereen alle benodigdede papieren bij zich had, hebben we die dag niet veel meer gedaan. De dag daarna moesten we eerst nog uitslapen omdat we de stad in waren geweest de avond daarvoor. Al met al was het al weer eind van de middag voordat we bij een bureau aankwamen waar ze werk zouden moeten hebben, maar dat viel nogal tegen. Daar waren we ook binnen 2 minuten weer klaar. Toch een beetje teleurstellend. Toen moesten we zaterdag dan maar gewoon gaan bellen in de hoop ergens iets goeds te treffen. Ik ontving de twijfelachtige eer om contactpersoon te zijn en begon maar met bellen. De een was heel duidelijk: "NO WORK, ABSOLUTELY NO WORK" De andere was wat minder duidelijk: "If you wait for 2 weeks there's a possibility that there might be some work" Hm, daar zaten we ook niet op te wachten... Maaaaar, het is niet helemaal voor niets geweest. Maandag vertrekken Pieter, Bas en ik naar Berri (paar 100 km ten noordoosten van Adelaide) daar komen we in een hostel (met zwembad, sauna, tennisbaan, voetbalgelegenheden, tv-rooms etc. en een boot die 1x in de zoveel tijd uitvaart) daar komen we op een job-list en ons is verzekerd dat wij zo'n beetje de eersten zijn die een baantje krijgen omdat we eigen vervoer hebben!:) Daar hebben we dus zin in!

Verder zijn we nu dus nog maar met z'n 3en over. Gisterochtend eerst afscheid genomen van Bart & Jens die de outback ingingen. (de eerste dag zijn ze uiteindelijk niet verder dan 5 km buiten Adelaide gekomen omdat de uitlaat er af was gevallen) en 's avonds laat van Leentje & Demelza die naar Tasmanie zijn gevlogen.
Aan de ene kant weet je van te voren dat je weer afscheid gaat nemen van elkaar, maar ik vind het toch maar raar dat je mensen 5 weken lang behoorlijk intensief (zeker de laatste 3 weken) hebt leren kennen en dat je dan maar weer uit elkaar gaat zonder te weten of je mekaar nog weer eens zult zien...
Maar ik ben niet alleen over en er beloven weer genoeg nieuwe dingen te komen!

Bedankt voor jullie berichtjes steeds weer!

Lief zijn!
Tata

  • 08 Maart 2009 - 02:47

    Jens:

    Heee Chris!

    Dat van de uitlaat was een geintje! haha.. Dat van die zweedse meisjes overigens niet natuurlijk! Nee ook gein! We zitten nu in bieb in Port Augusta.. Morgen de laatste voorbereidingen en dan hopelijk woensdag de Outback in! Vet dat jullie naar Berry gaan, mijn zus heeft daar in een hostel gezeten en heeft daar zo'n beetje de beste tijd beleefd! Dus dat beloofd veel! Wel op tijd in Darwin zijn he ;) Hoe was t afscheid van de meiden gisteravond? Wij vermaken ons goed hoewel ik nog wel steeds achterkom kijk of jullie er al aankomen..

    Maargoed succes in Berry en we houden elkaar op de hoogte!

    Groeten,

    Jens

  • 08 Maart 2009 - 16:44

    Gerard:

    Hey Cris,

    Berri rulez, tenminste een aantal jaren geleden...
    Vooral de hangmat naast het zwembad ligt heerlijk ;-)

    Grtz!

  • 08 Maart 2009 - 19:05

    Rob:

    Hey Chris,
    erg leuk om dit verhaal dan echt te lezen!! sterkte met het krijgen van werk, en het werken zelf natuurlijk;)
    groetjes

  • 09 Maart 2009 - 00:36

    Leentje:

    Hey Chris!
    Goede reis naar Berri! Wij scheuren zo met ons gehuurde busje Tasmanie door. Jij ook lief zijn he :-)
    x leentje

  • 09 Maart 2009 - 09:24

    ATL:

    Hey Chris,

    gaaf om te lezen dat Adelaide zo gaaf is! :D

    Veel succes met je werk en zo!

    Cheers,

    ATL

  • 11 Maart 2009 - 10:01

    Mireille:

    zo.. ik heb je laatste vier berichten ook weer gelezen dus ik ben weer helemaal bij ;-).. klinkt wel echt super zeg.. wat je daar allemaal doet! En die foto's op je hyves! ook super super mooi! Je hebt t echt wel goed getroffen daar volgens mij! En dan grotendeels ook nog heel lekker weer.. hier begint t zonnetje nu ook wel steeds meer tevoorschijn te komen maar toch nog lang niet zo warm als dat ie bij jou is denk ik ;-)
    Heel veel plezier gewenst daar!! En jij ook btje lief zijn he ;-)

    Groetjes!
    Mireille

    ps.. ik hoop niet dat mn bericht er straks drie keer op staat want elke keer als ik op reactie plaatsen druk loopt de site vast:S

  • 11 Maart 2009 - 14:06

    Manuela:

    Hai Christiaan!

    Wat enorm gaaf daar lijkt het me he! Leuk om alle verhalen te lezen en foto's te zien (waren mooi gemaakt! Mes compliments!)
    Zag zelfs nog een stukje van je in de lokale krant staan, nou dan heb je het dus echt voor mekaar, toppie man;)
    Enjoy!

    Liefs Manuela:)

  • 12 Maart 2009 - 22:07

    Tjisse:

    hey kerel heb even alles doorgelezen maar jij maakt daar heel wat mee echt vet tof van je dat je zoiets gedaan hebt en leuk dat je daar ook nog leuke mensen leert kennen heel veel plezier en werk toegewenst ik zie je berichten wel weer tegemoet

    Groetjes Tjisse

  • 13 Maart 2009 - 11:37

    Anita:

    heb even pauze en ben inmiddels weer helemaal bij. Ik blijf je volgen. O, ja, nog een vraagje van Jolien: maak je nu ook zelf je eten klaar of tja, hoe zorg je eigelijk voor je eten....

  • 16 Maart 2009 - 01:27

    Veraa:

    nou leuke verhalen ;)
    Ik ben nu bij oma de hele week dus....:D
    Nou sucses met werk zoeken!

    Groetjes,
    Veraa

  • 16 Maart 2009 - 09:52

    Herman:

    ik will werk very hard! helpt vast ;)
    mooie verhalen weer chris!, ik heb je brief ontvangen! erg leuk!
    begin maar vast met oefenen, ik ben er wel mee gestopt maar ik loop em zo ff:P, ik moet nog ff kijken ok?!

    kallum an doen, en je moet ze gewoon in elkaar tikken! haha

    Herman

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

Down Under

Recente Reisverslagen:

19 Juli 2009

Almost home

12 Juli 2009

Bali, bali!

03 Juli 2009

Vaarwel Nieuw-Zeeland

22 Juni 2009

Skydiven en gletsjer wandelen!

17 Juni 2009

Busbowling
Christiaan

Actief sinds 20 Jan. 2009
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 29834

Voorgaande reizen:

11 November 2014 - 26 Juni 2015

Zuid Amerika + Canada

28 Januari 2009 - 20 Juli 2009

Down Under

Landen bezocht: