All by myself... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Christiaan Korterink - WaarBenJij.nu All by myself... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Christiaan Korterink - WaarBenJij.nu

All by myself...

Door: Chris

Blijf op de hoogte en volg Christiaan

04 Juni 2009 | Australië, Sydney

Nog 1 nachtje en dan vertrek ik naar Nieuw-Zeeland. Het begin van het eind eigenlijk. Deze week stond in het teken van afscheid nemen en dat is toch niet altijd even leuk.

Maandag hebben Jens & ik Bas op het vliegveld gezet. Dat was wel even raar zeg. In heel Australie was er nog maar 1 dag voorbij gegaan waarop ik Bas niet had gezien. Gelukkig is Bas weer veilig aangekomen en was Jens er ook nog. Met zijn 3en hadden we het afgelopen weekend echt 3 super dagen gehad! Vrijdag kwamen we in Sydney aan nadat we de nachtbus uit Byron Bay hadden gepakt en vervolgens zijn we op de ferry gestapt richting Manly waar Marije, de zus van Jens woont met haar vriend Paul. Marije kwam ons ophalen van the ferry en nam ons mee richting haar huis. Bas & ik mochten 2 nachten overnachten in het appartement van de ouders van Jens die zij in dezelfde straat hadden gehuurd omdat zij ook voor een tijdje in Australie zijn.
Daar kregen we eerst een heeeerlijk ontbijtje met warme broodjes, vers gekookt eitje, kopje thee, kaas, salami, ham, kortom: allemaal lekkere dingen! Dit ontbijt kregen we overigens de volgende 2 dagen ook nog!
Die avond mochten wij mee uiteten bij een Thai met iedereen en 's avonds hadden we een heerlijk bed! De volgende dag zijn we met Paul en zijn voetbalteam de pub ingeweest en 's avonds een BBQ bij de familie van Paul. Zondag heeft Marije ons weer op de ferry gezet en was ons heerlijke weekend alweer bijna voorbij. Alleen O'Malleys stond 's avonds nog op de planning. Onze stamkroeg waar we in onze begintijd in Sydney ook vaak te vinden waren. Helemaal mooi omdat 'the legendary Beau Smith' optrad 's avonds en Eleanor, Louise & Stephanie (3 engelse meiden die we in 1770 en Byron Bay hebben leren kennen) er ook waren. Daar hebben we een mooie laatste avond samen gehad.

Dinsdag was Judith ook in Sydney (die we nog kenden van Fraser) en die is dinsdagavond nog mee uitgeweest toen de engelse meiden hun laatste avond in Australie hadden. Toen was het woensdag afscheid nemen van de engelse meiden, Judith & ook nog van Jens! Die moet nu hard aan de studie nog een paar weekjes bij zijn zus! Die zie ik dus ook niet meer in Australie... Het is maar goed dat ik vandaag nog wat dingen moest regelen, anders had ik me vast al stierlijk verveeld. Heb de afgelopen 2 dagen wel cultureel gedaan en 2 musea bezocht!

OJA!!! Ook niet geheel onbelangrijk! Ik heb al mijn vluchten kunnen wijzigen en iets naar voren kunnen halen zodat ik weer terug in Nederland ben voordat de maand augustus begint! Op 3 juli kom ik terug uit Nieuw-Zeeland naar Sydney. Dan vlieg ik op 7 juli door en land op 8 juli op Bali. Van daaruit vlieg ik 19 juli richting Amsterdam en land ik op 20 juli ergens vroeg in de morgen! Dus mijn thuiskomdatum is wat gewijzigd en wat eerder in zicht nu!

Nu ga ik eerst nog even lekker Nieuw-Zeeland doen, zo'n 10 graden daar hoewel de eerste sneeuw ook al gesignaleerd is... Maar daarom is Bali daar achteraan wel lekker... Krijg net een berichtje dat op Bali vorige week een jongen is overleden aan giftige rijstwijn en dat NZ op nummer 1 staat van meest veilige landen... Uitersten dus voor de komende weken!;)

Ik hoop dat jullie allemaal lekker aan de BBQ kunnen de komende tijd, hoewel ik heb begrepen dat het eventjes wat minder weer is, maar dat zal ook wel weer goed komen!

Tot gauw weer,
Chris

  • 04 Juni 2009 - 12:58

    Rob:

    Hé Chris...
    t'is dus weer even wennen(A) sterkte en veel plezier in NZ
    groetjess

  • 04 Juni 2009 - 14:19

    Tj:

    he zwager down under

    volgens velen, helaas kan ik het zelf niet beamen, moet het land van de maori schitterend wezen, met andere woorden geniet ervan met volle teugen! maar goed dat is aan jou wel toevertrouwd.
    tof dat we je nog gaan zien voordat wij vertrekken,

    groeten tjerk

  • 04 Juni 2009 - 19:14

    Ina:

    Hallo Cristiaan

    Nog veel plezier de laatste weken in NZ en op Bali

  • 05 Juni 2009 - 06:59

    Linda:

    Lief wereldreizigerbroertje, geniet nog even van je laatste eigen ontdekkingsreizen. Tot in juli, leuk om je dan te zien, kijk er naar uit!

    Dikke Kus

  • 05 Juni 2009 - 08:08

    Sanne:

    heeee chris,
    heel veel plezier in NZ,
    en gaaf dat je eerder terugkomt. ik weet natuurlijk niet helemaal wat je er zelf van vindt. maar het lijkt we erg gezellig (ik weet het wel zeker) als je er weer bent! kun je ook nog een stuk zomer met ons doorbrengen:) wellicht is de overgang australische wateren <->heerderstrand beetje groot, maargoed dat mag de pret niet drukken!
    liefs

  • 05 Juni 2009 - 08:09

    Sanne:

    we=me

  • 05 Juni 2009 - 12:36

    ATL:

    Hey Chris,

    veel plezier in New Zealand! :D
    Tis echt een fantastisch land, dus geniet ervan!

    Cheers, ATL

  • 08 Juni 2009 - 06:50

    Maurits :

    Heej Christiaan, Kun je die grote neger uit O'malleys niet meenemen naar Nederland? Lijkt me een goed plan, en in Nieuw Zeeland niet vergeten: AJ Hackett in Queenstown!!

    Succes daar!
    Maurits


  • 09 Juni 2009 - 12:28

    Anna:

    Leuk verhaaltje als Nieuw-Zeeland correspondent trouwens ;)

  • 09 Juni 2009 - 18:19

    Truus:

    Nieuw Zeeland móét wel het veiligste land ter wereld zijn als je bekijkt wat en hoelang er gecontroleerd wordt bij de douane...
    Fijn dat je je pen terug hebt!

    Groetjes, ook van Jan,

    Truus.

  • 15 Juni 2009 - 04:02

    Leentje:

    Ha Chris
    Ik hoop dat je het naar je zin hebt in NZ!! Vast wel. Wat grappig dat je Pamina in Sydney bent tegengekomen! Nou geniet ervan en tot spreeks!
    ps ik vertrek op 10 juli hier uit de pub, terug naar Perth, en dan richting broome...
    x leentje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Down Under

Recente Reisverslagen:

19 Juli 2009

Almost home

12 Juli 2009

Bali, bali!

03 Juli 2009

Vaarwel Nieuw-Zeeland

22 Juni 2009

Skydiven en gletsjer wandelen!

17 Juni 2009

Busbowling
Christiaan

Actief sinds 20 Jan. 2009
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 29843

Voorgaande reizen:

11 November 2014 - 26 Juni 2015

Zuid Amerika + Canada

28 Januari 2009 - 20 Juli 2009

Down Under

Landen bezocht: