Altijd blijven lachen... - Reisverslag uit Warrnambool, Australië van Christiaan Korterink - WaarBenJij.nu Altijd blijven lachen... - Reisverslag uit Warrnambool, Australië van Christiaan Korterink - WaarBenJij.nu

Altijd blijven lachen...

Door: Chris

Blijf op de hoogte en volg Christiaan

25 Februari 2009 | Australië, Warrnambool

Zoooo.... Ik heb weer veel te vertellen joh! Waarschijnlijk vergeet ik de helft straks nog, maar dan heb ik thuis ook nog eens wat te vertellen...

Melbourne verkennen! Nou dat hebben we gedaan. De eerste dag dat we richting Melbourne gingen, vertrokken we alweer later dan gepland. Het was uiteindelijk rond 14:00 toen we in Melbourne aankwamen, op het heetst van de dag. Toen we onze toevlucht zochten in een mooi oud gebouw bleek het een oorlogsmonument te zijn, dus die hebben we met z'n allen toen van alle kanten bekeken. Ook hebben we die dag een rondje gelopen door de mooiste Botanic Gardens van Australie... Maar doordat het zo heel droog was zag het er allemaal niet heel spectaculair uit... Vervolgens zijn we met z'n allen wat gaan eten en drinken en hebben we nog wat geshopt. Mede doordat de weersomstandigheden niet ideaal waren was mijn beeld van Melbourne de eerste dag nog niet echt denderend.
De volgende dag moest er weer een relax-dagje ingelast worden want we waren de dag daarvoor natuurlijk weer op pad geweest... In een grote shoppingmal nog wel even boodschappen gedaan (tondeuse gekocht) en Bas natuurlijk even laten zien hoe je ook alweer moest tafeltennissen.
Die tondeuse had ik natuurlijk niet voor niets gekocht dus 's avonds heeft Demelza mij vakkundig kaalgeschoren... Over mijn kale kop en mijn agressieve uitstraling worden op dat moment nog grappen gemaakt...
's Middags was spontaan het idee ontstaan om 's avonds MB in te gaan om te stappen. Dus wij met taxi (voor ons nog goedkoper dan de bus) en trein naar MB.
Het uitgaan in MB viel op woensdagavond een beetje tegen. Maar na lang zoeken vinden we eindelijk een redelijke tent. Als we weer terug willen naar Frankston en het is al rond 4 uur besluiten we eerst nog even langs de Hungry Jack's te gaan.
Feesten maakt hongerig.
Vanaf het moment dat we de Hungry Jack's binnenlopen veranderen de grappen over mijn kale kop... Voor ons staat een gozer (Eminem look-a-like) met zijn mattie. M&M vind dat wij teveel lawaai maken terwijl hij aan het bestellen is. Wanneer hij boos omkijkt bega ik de fout hem strak aan te kijken omdat ik vind dat hij zich niet aan moet stellen. Als ik vervolgens even niet kijk zie ik vanuit mijn ooghoek een grote gele pion aan komen vliegen die op mjn arm landt. Wanneer ik M&M vervolgens vraag of dat nodig was begint hij binnensmonds te mompelen en te schelden. Wanneer ik mijn hamburgertje heb wil M&M dat ik met hem mee naar buiten ga. Om even te vechten enzo. Aangezien ik mijn zakmes niet bij me heb en ik niet weet wat hij wel bij zich heeft besluit ik dat ik mijn hamburgertje wil eten. Ik vertel hem dat hij dat ook beter kan doen en dat we dan allebei weer beter onze eigen weg gaan.
M&M is niet tevreden, gaat vast naar buiten en wacht buiten wel even.
Ik vind het heel wat dat ik zo rustig ben gebleven hoewel ik wel geirriteerd ben dat zulke idioten pionnen tegen mij aan moeten gooien.
De rest van de groep wordt toch wat ongerust als M&M niet meer in z'n eentje is maar buiten staat met 6 andere 'matties'.
Vriend I komt naar binnen vragen waar ik blijf met 2 vrienden van me. Als ik zeg dat we niet echt van plan zijn om te komen mag ik ook wel alleen komen naar M&M. Op dat moment raak ik zo geirriteerd dat ik gestoord wordt tijdens het eten van mijn burgertje dat ik zeg dat zijn vriend even relaxed moet doen, want hij is 'out of his mind'. En daar barstte de bom...
Vriendje I begint te schelden tot ik hem vertel dat hij op moet donderen omdat ik geen zin heb in zijn gezeik. Maar mijn Nederlands begrijpt hij niet waarop zijn ogen vuur spuwen...
Her en der worden al wat waardevolle spullen bij de vrouwen in bewaring gegeven, want ik heb het er niet beter opgemaakt... Op dat moment komt M&M weer binnen met Vriend I & II. II heeft z'n broek aan flarden want hij heeft net met de politie gevochten en hij zingt het Feyenoordlied omdat hij 6 maanden in de bak heeft gezeten met een vent die niet op hield dat nummer te zingen.
Gelukkig leert Jens Vriend II tot 10 te tellen in het Nederlands en neemt Leentje Vriend I onder handen. Ik mag met M&M alles weer gezellig praten. Uiteindelijk wil hij mij de hand schudden, maar dan wel buiten waar z'n vrienden het kunnen zien, anders geldt het niet. Zonder precies te weten wat ons buiten te wachten staat maken we er ons met een grap en een grol vanaf, schudden ze de hand en smeren hem zo snel mogelijk.
De volgende ochtend vertelt Bart dat hij op internet heeft gekeken en dat er in Melbourne veel gangs en gangwars zijn. Zo zit je 2 weken in Sydney in Kings Cross, de meest gevaarlijke buurt zonder dat er wat gebeurt, en zo loop je in MB meteen een gang binnen...
Maargoed, altijd blijven lachen, dan slaan ze niet zo snel...

De avond daarna zijn we nog een x uitgeweest en dat ging al beter. Verder hebben we ook Phillip Island bezocht. Daar kun je pinguins aan land zien komen. Nouja, we hebben wel pinguins gezien, maar het kostte geld, de pinguins waren heel klein en in de verte, en het was ook nog eens heel koud. (en we mochten geen foto's maken) Maargoed, ik heb het wel gezien.

Zaterdag nog een x Melbourne in geweest en dit was wel erg leuk! We waren nu ook een beetje op tijd in Melbourne dus dat scheelde ook. Met de jongens naar de Rod Laver Arena geweest. Super leuk om daar even te zijn, hoewel we er niet in konden. We hebben wel lekker naar tennis gekeken van de wat mindere sterren daar!;) Melbourne is trouwens een supergezellige stad, overal op straat waren artiesten en was het druk... Op deze manier is Melbourne super leuk!


En omdat dit verhaal al veel te lang is ga ik de volgende x verder over The Great Ocean Road, want dan heb ik ook foto's erbij... Dan komen jullie er overigens ook achter waarom je beter altijd blijft lachen! Spannend he?

Oja, voor alle mensen die ongerust zijn over de groep! Het gaat harstikke goed... We hebben een geweldige kok Bas. Het liefst hebben we dat hij elke avond kookt, voornamelijk zijn recepten met Rosemarijn zijn heerlijk, maar om zijn lasten een beetje te verlichten halen we ook weleens wat te eten;) Verder hebben we verschillende DJ's voor in de auto, Bart is zo fanatiek dat de accu er na een nachtje DJ-en al aan heeft moeten geloven. En de dames kunnen heel goed de was doen, dus ik hoef me nergens druk om te maken! Haha, no worries!

Jullie horen gauw weer van me, hoop ik! Want ik heb nog genoeg te vertellen!=)

Lief zijn!


O, met de foto's is toch een beetje gelukt! kijk op www.stilte-c.hyves.nl en dan bij foto's en dan bij het mapje Australia dan kom je wat foto's tegen.

  • 25 Februari 2009 - 08:02

    Harriette:

    Spannend verhaal, gelukkig is het helemaal goed gekomen! Misschien was je iets te bedreigend met je kaalgeschoren hoofd;)
    Altijd blijven lachen!! Haha, lijkt me goed! Als je tegelijk maar voorzichtig doet!

    Verder zie ik al uit naar de foto's en je verhaal over The Great Ocean Road!

    Blijf genieten!
    xx

  • 25 Februari 2009 - 08:42

    Anna:

    Ik stel voor dat je gewoon je haar laat groeien en en het dan invlecht. Veel minder agressief! Maar goed, dan hebben we ook niet van die spannende verhalen om te lezen natuurlijk.. ;)

  • 25 Februari 2009 - 09:38

    ATL:

    Wow, spannend verhaaltje zo tussen door man!

    Geniet van The Great Ocean Road!

    btw leuke foto's van Sydney op je hyves :D

    Cheers ATL

  • 25 Februari 2009 - 11:38

    Ej Maatje, :

    Terror Chris op avontuur.;) Pittig verhaaltje. Echt leuk om te kunnen lezen wat je daar allemaal doet. ik zou er ook graag heen gaan:).
    Rustig aan doen he?
    Gegroet

  • 25 Februari 2009 - 11:39

    Stefan:

    vorige was van mij...;)

  • 25 Februari 2009 - 15:46

    Marije.:

    Hee!

    Onze stoere-mattie!xD
    Maar niet zo uitdagen hè!

    Nog veel plezier verder!

    XxX-Marijee.

  • 25 Februari 2009 - 17:02

    Cor:

    hey dude,

    kalm an doen he!!! met je matties ;-)

    Veel pleazier @ the great ocean road

    super gaaf allemaal die avondturen en op de foto's ziet het er ook goed/gaaf uit :D

    C-Ya


  • 25 Februari 2009 - 17:02

    Cor:

    hey dude,

    kalm an doen he!!! met je matties ;-)

    Veel pleazier @ the great ocean road

    super gaaf allemaal die avondturen en op de foto's ziet het er ook goed/gaaf uit :D

    C-Ya


  • 25 Februari 2009 - 17:03

    Cor:

    hey dude,

    kalm an doen he!!! met je matties ;-)

    Veel pleazier @ the great ocean road

    super gaaf allemaal die avondturen en op de foto's ziet het er ook goed/gaaf uit :D

    C-Ya


  • 25 Februari 2009 - 17:04

    Cor:

    hey dude,

    kalm an doen he!!! met je matties ;-)

    Veel pleazier @ the great ocean road

    super gaaf allemaal die avondturen en op de foto's ziet het er ook goed/gaaf uit :D

    C-Ya


  • 25 Februari 2009 - 19:05

    Herman:

    haha, wat een verhaal! ons journalistje :P
    en ja,, je ziet er ook wel een beetje uit als een gangster, dus M&M en matties 1 tot 10 hadden ook wel een beetje gelijk:P nou hou het verder maar rustig he?! haha

    Herman

  • 25 Februari 2009 - 19:35

    Miek:

    Pff... hou je in heah. Veel te gevaarlijk al die gangs(A)
    Maar goed, krijg je wel sterke verhalen van!
    Je foto's zijn heel mooi:)!

    Liefs

  • 26 Februari 2009 - 07:26

    Esther:

    he chris!!

    wat een verhaal en super foto's!! krijg helemaal de kriebels als ik dat allemaal zie!! Genieten dus!!

    liefs Esther

  • 26 Februari 2009 - 15:30

    Rob:

    Chris, kerel!!! wat een verhaal joh... haha ik zie jou daar al helemaal zitten, net zo relax:D haha, maar doe wel een beetje rustig aan;) ik zou je hier graag nog levend terug willen zien:D veel plezier, en groetjess

  • 26 Februari 2009 - 15:45

    Sabine:

    hé christiaan,

    natuurlijk lees ik ook je avonturen van over de oceaan... spannend, zulke grappen, en dat allemaal om een kaalgeschoren hoofd;)leuk om te lezen wat je allemaal beleeft en als ik de foto's zie word ik bijna een beetje jaloers...:) geniet ervan!!

    groetjes sabine

  • 27 Februari 2009 - 13:55

    Wendy:

    wouw spannent verhaal!!:P
    leuk!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Warrnambool

Down Under

Recente Reisverslagen:

19 Juli 2009

Almost home

12 Juli 2009

Bali, bali!

03 Juli 2009

Vaarwel Nieuw-Zeeland

22 Juni 2009

Skydiven en gletsjer wandelen!

17 Juni 2009

Busbowling
Christiaan

Actief sinds 20 Jan. 2009
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 29844

Voorgaande reizen:

11 November 2014 - 26 Juni 2015

Zuid Amerika + Canada

28 Januari 2009 - 20 Juli 2009

Down Under

Landen bezocht: