Great Ocean Road - Reisverslag uit Beachport, Australië van Christiaan Korterink - WaarBenJij.nu Great Ocean Road - Reisverslag uit Beachport, Australië van Christiaan Korterink - WaarBenJij.nu

Great Ocean Road

Door: Chris

Blijf op de hoogte en volg Christiaan

27 Februari 2009 | Australië, Beachport

Om snel weer alles even bij te werken zodat jullie weer helemaal op de hoogte zijn komt er nu dus al vast weer een verhaaltje van mij.

Afgelopen week zijn we begonnen aan the Great Ocean Road. We hebben nu minder dan een week gereden van Frankston richting Adelaide tot Beachport (een plaatsje met 400 inwoners) waar we nu een paar dagen op de camping staan.
Gisteren zijn we van onze camping afgekickt omdat we vergeten waren bij te boeken. (de avond daarvoor waren we op stap geweest met 3 Deense meiden en 's ochtends duurde het even voor iedereen op gang was) We hadden net zo'n mooie camping want samen met Bas had ik deze camping geregeld. Helemaal mooi omdat Bas en ik ter plekke 10 procent korting kregen van de baliejuffrouw omdat we zo lief stonden te lachen. (dat konden wij natuurlijk niet ontkennen) En zo zaten we voor 62 dollar op weer een superluxe camping, maar maar 2 nachtjes omdat we dus een beetje dom waren.

De eerste dag moesten we eigenlijk dwars door Melbourne en over tolwegen heen om richting de Great Ocean Road te gaan, maar gelukkig kregen we van een buurman de tip om de ferry te nemen. Toen we bij de ferry aankwamen en betaalden zei de vrouw al: "Hurry, hurry" en het was ook echt even haasten want de auto stond nog maar net op de boot, wij waren de auto nog niet uit of de ferry vertrok al. Dat scheelde ons weer een uur wachten. Vervolgens hebben we overnacht in Skenes Creek (waar ik 's ochtends samen met Bas en Leentje de dag goed begon door hard te lopen over het strand, heerlijk) Princeston(?), (een plaatsje vlak voor de twelve apostles) en vervolgens dus een paar nachten op de camping in Warrnambool (met korting).

Veel verhalen en foto's had ik al gehoord en gezien van the Great Ocean Road, maar het is werkelijk waar schitterend! 's Maandags hebben we een wandeling gemaakt in Port Campbell in een National Park. De wandeling heet the Great Ocean Walk. Die was niet alleen in uitzichten Great maar ook in omvang. Nogal onvoorbereid hebben we 5,5 kilometer naar een waterval gelopen die zo goed als droog stond om vervolgens weer 5,5 kilometer dezelfde weg terug te moeten lopen, maar dat mocht de pret niet drukken want die uitzichten die je onderweg tegenkomt zijn echt onvergetelijk!
Net als de dag dat we bij de Twelve Apostles waren. Als ik nu de foto's alweer terugkijk ben ik verbaasd dat het er op de foto's ook nog zo mooi uitziet allemaal. Super! (ik kan nog wel meer woorden gebruiken maar jullie moeten maar even wachten tot ik de foto's er op kan zetten, dat kan hier nog niet...)

Morgen vertrekken we waarschijnlijk richting Robe nog zo'n 300 kilometer voor Adelaide en bij deze zijn jullie weer helemaal bij wat mijn avonturen betreft.

Bedankt voor jullie reacties allemaal en ik zal proberen zo snel mogelijk wat meer foto's te plaatsen op www.stilte-c.hyves.nl waar nu al een paar foto's staan.

Nou, lief zijn allemaal ik ga hier nog maar weer eens eventjes van de zon genieten!

  • 27 Februari 2009 - 06:52

    Rob:

    Ey Chris... Dit klinkt allemaal vét gaaf!! ben benieuwd naar nog meer foto's:)
    groetjes rob

  • 27 Februari 2009 - 10:55

    ATL:

    Hey Chris,

    weer een mooi verhaal :D

    Grtz ATL

  • 01 Maart 2009 - 10:16

    Hans :

    He Christiaan,
    Mooie verhalen, ben bang (nu ja 'bang'?) dat de werkelijkheid nog veel leuker is.
    Je zusjes kwamen net binnen vallen en het eerste dat ik hoorde was dat je in een bar fight verzeild was geraakt. Heb je toch nog iets geleerd van de soos dacht ik eerst, maar toch even zelf gekeken op je site.
    Nu maar hopen op stroom en internet, want ben wel nieuwsgierig naar de foto's!

  • 01 Maart 2009 - 21:30

    Miek:

    Super super chris!
    Geniet jij maar van de zon, en stuur ons ook wat want het is hier vreselijk(A)

  • 01 Maart 2009 - 21:33

    Stefan:

    Ej maat! Klinkt goed :) Ben benieuwd maar de foto's! Misschien niet zo'n goede vraag voor het forum maar. Waren het 3 leuke deense meiden? ;) excuus...hehe

    Groet Stefan

  • 02 Maart 2009 - 07:58

    Judith:

    Hey Christiaan!

    Super leuk om je verhalen te lezen zeg! Ik zal deze site wel even in de gaten houden, zodat ik jouw spannende avonturen allemaal bij kan houden;)
    Geniet ervan!

    Groetjes, Judith

  • 02 Maart 2009 - 17:18

    Herman:

    Kerel!

    ik hoor weer dat je je vermaakt!;) goedzo, had niet anders verwacht:P
    maar begin je nu toch wel echt te missen(A) in de soos enzo,,

    je was er wel eens 2 keer niet,, maar nu al 3/4 keer geen CK :S;)

    nou doe rustig aan!
    N-Joy :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Beachport

Down Under

Recente Reisverslagen:

19 Juli 2009

Almost home

12 Juli 2009

Bali, bali!

03 Juli 2009

Vaarwel Nieuw-Zeeland

22 Juni 2009

Skydiven en gletsjer wandelen!

17 Juni 2009

Busbowling
Christiaan

Actief sinds 20 Jan. 2009
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 29830

Voorgaande reizen:

11 November 2014 - 26 Juni 2015

Zuid Amerika + Canada

28 Januari 2009 - 20 Juli 2009

Down Under

Landen bezocht: