Tasmania! - Reisverslag uit Hobart, Australië van Christiaan Korterink - WaarBenJij.nu Tasmania! - Reisverslag uit Hobart, Australië van Christiaan Korterink - WaarBenJij.nu

Tasmania!

Door: Chris

Blijf op de hoogte en volg Christiaan

01 April 2009 | Australië, Hobart

Ha!!

Deze keer weer een wat uitgebreider verslag van de afgelopen tijd. De laatste week die ik in Berri heb genoten had een mooie afsluiting van de tijd daar... Zaterdags moesten we 5 dollar betalen om mee te mogen eten met de BBQ van de eigenaar van het hostel. 's middags om 14.00 ging er al een enorm stuk lamsvlees aan het spit dat de hele dag gebraden werd boven het vuur. 's Avonds rond een uur of 18.00 begon de BBQ en het was een soort all-you-can-eat voor 5 dollar. Enorm veel verschillende salades met vanalles en nog wat. 40 liter sangria in een groooote pan... En het maakte deze avond nog wat specialer doordat er een pyjama-party was... Iedereen liep er dus vrolijk opgetut bij!;) Aan het eind van de avond werd er ook nog een limbo-dans-contest gehouden... Ik kon het natuurlijk weer niet laten, en om de een of andere duistere redenen begon iedereen steeds te juichen als ik mijn poging deed om te limbo-en.. Dat heeft niet tot de overwinning geleid, maar een goede gedeelde 3e plaats was al meer dan ik ooit van had durven dromen...
De avond werd weer afgesloten met een enorme vuurshow door de Japanse backpackers... Zelfs met een vuurspuwer erbij die wel erg dichtbij kwam...
's Maandags hebben we Pieters verjaardag nog gevierd (daar waren we overigens voor het gemak zondagavond maar vast mee begonnen) en dat was ook meteen de laatste avond in Berri voor Bas, Marie en mij. Dinsdagochtend zijn we vroeg opgestaan omdat we om 6.50 met de bus voor het hostel wegmoesten. Verschillende mensen waren opgestaan om ons uitzwaaien en een goede reis te wensen, toch mooi dat je na 2 weken al weer zulke contacten opbouwt...
Dinsdag was dus onze reisdag en na een dagje vliegen kwamen we 's avonds in Hobart aan waar we naar een hostel zijn gegaan. Daar kregen we over de email te horen dat onze Van die we via internet besteld hadden niet meer beschikbaar was... Shit! Eerst maar slapen en woensdag Hobart in. Na veel rondgesjouw konden we toch nog ergens een Van huren die dag al, maar dat was 115 dollar per dag... En omdat wij maar 'simpele' backpackers zijn kon dat natuurlijk niet... Toen ging er al gauw 20 dollar van de prijs per dag af... Kijk, zo mogen we het graag zien!
Woensdag zijn we naar Port Arthur geweest, een oude gevangenenkolonie. Rondleiding gehad en een mooi boottochtje. 's Avonds zijn we op goed geluk een keer de highway afgeslagen een zandweggetje op, en na die een paar minuten gevolgd te hebben de bus geparkeerd en in the middle of nowhere geslapen! Heerlijk rustig totdat 's ochtends vroeg de schapen rond onze bus begonnen te blaten...
Pas maandag en dinsdagnacht zijn we weer naar een camping gegaan, wat ook betekent dat we op maandag pas weer voor het eerst een douche hebben genomen... (hoewel we nog weleens ergens een kreek in gesprongen zijn, wat ook erg verfrissend was;)) Dat waren goedkope dagen, elke nacht langs de kant van de weg op goed geluk de bus geparkeerd en geslapen.
De rest van de dagen hebben we enorm veel mooie dingen gezien. Op de foto's die ik op mijn hyves heb gezet kun je misschien een klein beetje een indruk krijgen van hoe mooi het allemaal is... Met name de enorm blauwe wateren hier zijn indrukwekkend! Ook hebben we de afgelopen dagen enorm veel gewandeld, door verschillende National Parken. Volgens mij hebben we er een stuk of 10 gehad nu... De ene wandeling is wat spectaculairder dan de andere, want zo hadden we er ook een wandeling tussen zitten die 2,5 uur duurde en waarbij je alleen maar steeds hetzelfde zag...
Het weer heeft ons gelukkig ook meegezeten, hoewel we de laatste 2 dagen dat we met de Van op pad gingen iets meer bewolking en regen hadden, dat hulde het Lake St. Clair in een mystieke sluier, waardoor het ook wel weer mooi was...

Morgenvroeg vliegen we om 6 uur weer naar Adelaide waar we nog 2 dagen blijven om vervolgens op zaterdag naar Perth te vliegen. Daar worden Bas & ik opgehaald door de broer van de oma van de vriendin van Bas. (denk daar maar eens over na) Daar zijn we hartelijk welkom als ik het allemaal mag geloven en Bas heeft gisteren gebeld, en meneer Bob van Zanten klonk heel enthousiast. Bas zegt dat volgens Rochelle (zijn vriendin) de hele familie er naar uit kijkt om ons te ontmoeten... Ik ben benieuwd wat me nu weer allemaal te wachten staat!

Zo, nu zijn jullie allemaal weer lekker een beetje bij en ben ik het weer even kwijt!

Oja, ik heb weer nieuwe foto's op mijn hyves staan voor de geinteresseerden!

Lief zijn!

• 01 April 2009 - 08:23

ATL:

Yo Chris,

vet gaaf hoor een beetje wildkamperen :D

Veel plezier in Perth!

Cheers!

ATL

• 01 April 2009 - 09:12

Rob:

Hey Chris.. prettig dat jij alvast wat ervaring opdoet met wildkamperen, misschien komt het ons nog van pas(A) heel veel plezier!!!
    groeten...

• 01 April 2009 - 10:56

Jens:

Klinkt goed Chris! Wij hebben al een aanbieding met Pasen ergens te wwoofen dus ben benieuwd! We gaan elkaar wel weer meeten aan de Oostkust he? ;)

Have fun!

Jens

• 01 April 2009 - 13:33

Anna:

Ziet er echt ontzettend mooi uit daar! Blijf vooral goed genieten en misschien volgende week even bellen?

Kus

• 01 April 2009 - 18:25

Cor:

Chris, sangria in een groooote pan.... dat je dat nog weet:P

reizen is gaaf, zo kom je nog eens ergens;-) geniet er van :)

heel veel plezier daar

Catchya round.

• 02 April 2009 - 06:55

Tjerk:

He Chris

wat klinkt dat lekker allemaal en het zie er ook nog zo uit!
    en wat je zegt niet te veel werken hoor, dat kan altijd nog wel,
    have fun en we bellen snel us,
    groeten tjerk jan

• 02 April 2009 - 09:41

Miek:

Het klinkt weer helemaal super, was de douche nog lekker? Haha..

• 04 April 2009 - 10:26

Harry Janssen:

Wanneer je mijn broer ziet (hij heeft een dikke baard), doe hem dan de groeten in Perth.

oom harry

• 05 April 2009 - 16:20

Herman:

Nice Chris!
    ik had al een paginga vliegtickets ervoor,, maar dacht toch maar niet he?! :P;)

kallum!!

• 05 April 2009 - 19:21

'namibiëgroepje':

Beste Christiaan,
    We hebben je vanavond gemist! We genieten van je mooie verhalen. Veel plezier op je verdere REIS.

• 08 April 2009 - 21:48

Stefan,:

Ej Maatje, Je vliegt ook maar zo rond he? haha. relaxed man. geniet ervan!