Het kan niet op... - Reisverslag uit Gosnells, Australië van Christiaan Korterink - WaarBenJij.nu Het kan niet op... - Reisverslag uit Gosnells, Australië van Christiaan Korterink - WaarBenJij.nu

Het kan niet op...

Door: Chris

Blijf op de hoogte en volg Christiaan

11 April 2009 | Australië, Gosnells

Hoppa! Maar weer eens tijd voor een update. Ik zit ondertussen alweer zo’n 3000 kilometer verwijderd van het laatste punt waar ik mijn weblog heb bijgewerkt! Ten eerste wil ik jullie allemaal nog even bedanken voor al jullie berichtjes/reactie’s/mailtjes/krabbels die ik steeds krijg. Ze worden allemaal gelezen en ik doe mijn best ze allemaal even snel te beantwoorden maar soms duurt het allemaal even wat langer dan ik zelf zou willen. In elk geval bedankt voor alle berichten!

Goed, waar waren we… Vorige week donderdag zijn Bas, Marie en ik vanaf Hobart weer terug naar Adelaide gevlogen. We moesten om 6.00 vliegen wat betekende dat we om 4.20 met een bus voor het hostel weg moesten. Netjes de wekker gezet om 3.45. Maar een groot nadeel van een hostel werd wel duidelijk want er lag een ongelooflijke snorker onder me. Vanaf half 2 heb ik wakker gelegen, compleet gefrustreerd, bijna in staat om hem een flinke knal te geven, tot dat het al 3.00 was en ik maar ben gaan douchen, was ik tenminste meteen wakker. De reis liep voorspoedig en toen kwamen we aan in Adelaide. Dat was leuk, want Adelaide voelt ondertussen al een beetje als thuis. Ik kan overal rustig de weg vinden en vind het een heerlijke stad. Ik heb voor mezelf bedacht dat ik daar wel een paar jaar van m’n leven kan sluiten. Maar voorlopig komt het daar nog niet van, dus eerst maar even verder reizen. Deze dag ook eindelijk m’n pakketje opgehaald dat van thuis opgestuurd is. Zal proberen er binnenkort eens een mooie foto van te uploaden. ‘s Avonds hebben we het ons veroorloofd om redelijk lekker uit eten te gaan omdat het de laatste avond met z’n 3en was en vervolgens naar Gran Torino the movie te gaan. Alleen ging het tussen het eten en de film mis onderweg waardoor Marie niet meer met ons naar de film wilde. We hadden meerdere haren gekrenkt, terwijl Bas en ik nog wel zulke gevoelige jongens zijn… Maarja, het probleem was dat we nog maar 19 waren en daarom te serieus waren. De volgende uitleg was dat we nog maar 19 waren en daarom te kinderachtig waren. Tsjah, sommige mensen houden ook gewoon niet van makkelijke verstandhoudingen hoor!
Met Bas uiteindelijk naar Gran Torino geweest, wat ik een hele goede film vind. Heerlijk gelachen. Daarna met Bas nog even de pub in, toen we daarna terugkwamen in ons hostel moesten we door de bar van het hostel naar binnen wat ons op het idée bracht om nog maar even een biertje te doen. De barman vroeg aan ons of we uit Holland kwamen, waarop we natuurlijk ja zeiden en toen hoorden we achter ons: He, ik kom ook uit Nederland, uit de buurt van Zwolle. Ik vertelde dat ik uit Wezep kom en daar kwam meneer Jan-Maarten(?)(nog steeds niet goed in namen) Bosma ook vandaan. Z’n moeder en broertjes ken ik overigens wel. Wat is de wereld toch klein. Sta je dan in een klein barretje midden in Adelaide. Grappig.
Vrijdag ‘s ochtends hebben Bas & ik Marie op de bus gezet en vervolgens in het park een boekje zitten lezen. ‘s Avonds zijn we naar een rugby-toernooi geweest. Heel Adelaide stond in het teken van de Adelaide Rugby Seven. Wat een goede keus was dat zeg! (‘s middags had ik op internet snel even de spelregels doorgelezen, en gelukkig kon Bas mij de rest uitleggen) Het ging om 16 landen die daar speelden in 8 wedstrijden. 2 keer 7 minuten per wedstrijd, in total dus 14 minuten. Landen als Engeland, USA, Japan, en natuurlijk Australie speelden allemaal. Bij elke wedstrijd kozen Bas & ik partij en zo heb ik dan ook de longen uit mijn lijf geschreeuwd voor Kenia, Fiji, Samoa, Frankrijk, Cook Island, Nieuw-Zeeland en Australie, Die moesten in de laatste wedstrijd tegen Engeland. Eerst kwam Australie voor, daarna Engeland. En in de allerlaatste seconde won Australie nog, dus het hele stadion ontplofte. Geweldig.
Zaterdag moest ik weer om 6.00 vertrekken met de bus naar the airport voor mijn vlucht naar Perth. 8.00 vloog ik met Jetstar (en hele mooie stewardessen waar ik dikke sjans meehad, nouja ze glimlachten in ieder geval heel vriendelijk naar me) de vlucht duurde 2,5 uur en ik landde om 8.30 weer. Daar moest ik nog 4 uur op Bas wachten die een latere vlucht had. Ik heb me ondertussen vermaakt met een boek van Dan Brown, goed voor m’n engels.
Rond 12.30 komt Bas aanlopen samen met Rob van Zanten. 71 jaar oud, woont al meer dan 50 jaar in Australie en neemt ons mee naar Gosnells, zijn woonplaats. Daar woont hij met zijn hond Hootch. ‘s Avonds eten we spaghetti en meteen komt zijn dochter Di met haar kinderen Jarrod en Kyra om kennis met ons te maken. Na het eten neemt ze ons mee naar het politiebureau waar haar partner Fred werkt als politiechef. We krijgen een uitgebreide rondleiding door het politiebureau, met wapens, auto met sirene, verhoorkamer en cel inzichten er op en eraan. Dat was super leuk!

Zondag ben ik met Bas Perth ingegaan nadat ik met Caroline wat contact had gehad. Zij was met Floor en Demelza in de stad. Superleuk om die meiden weer te zien! Caroline en Floor hadden we al meer dan 2 maanden niet gezien dus we hadden allemaal weer veel beleefd en bij te kletsen! Dat was een goede beslissing.
Maandag heeft Rob ons meegenomen naar een giga shoppingcentre. (1 van de 7 hier binnen een omtrek van 20 kilometer denk ik, asociaal) Dinsdag heeft Rob ons meegenomen naar Fremantle waar we heerlijk door de haven gelopen hebben en verschillende musea bezocht hebben. Ja, we doen ook nog cultureel ja! Woensdag ben ik met Bas nog weer even naar Perth geweest. Heerlijk weer, dus lekker rondgestruind. ‘s Nachts hebben we om 2.45 de wekker gezet om naar Liverpool-Chelsea te kijken. Daar hadden Bas en ik een beetje een dilemma. Want vanuit principe zijn wij beiden tegen Chelsea, maar nu zit Guus Hiddink daar. Nadat we besloten dat we daarom Chelsea aan gingen moedigen wonnen ze dan ook netjes met 1-3. Daar heb ik nog even lekker van kunnen slapen daarna.
Donderdag hebben we samen met Rob weer wat shopping gedaan en veel van de omgeving gezien. (met name omdat we verdwaald waren, maar dat laat ik even achterwege, dat hoeven jullie ook niet allemaal te weten) ‘s Avonds zijn werden Bas en ik uitgenodigd om bij Fred & Di, samen met Jarrod, zijn vriendin Tess en Kyra een film te kijken. Dat was ook weer gezellig. Vervolgens stond er de volgende dag een BBQ gepland met de hele familie. Rond 13.00 werd de BBQ aangeslingerd en daar hebben we heerlijk van gegetenDinsdag heeft Rob ons meegenomen naar Fremantle waar we heerlijk door de haven gelopen hebben en verschillende musea bezocht hebben. Ja, we doen ook nog cultureel ja! Woensdag ben ik met Bas nog weer even naar Perth geweest. Heerlijk weer, dus lekker rondgestruind. ‘s Nachts hebben we om 2.45 de wekker gezet om naar Liverpool-Chelsea te kijken. Daar hadden Bas en ik een beetje een dilemma. Want vanuit principe zijn wij beiden tegen Chelsea, maar nu zit Guus Hiddink daar. Nadat we besloten dat we daarom Chelsea aan gingen moedigen wonnen ze dan ook netjes met 1-3. Daar heb ik nog even lekker van kunnen slapen daarna.
Donderdag hebben we samen met Rob weer wat shopping gedaan en veel van de omgeving gezien. (met name omdat we verdwaald waren, maar dat laat ik even achterwege, dat hoeven jullie ook niet allemaal te weten) ‘s Avonds zijn werden Bas en ik uitgenodigd om bij Fred & Di, samen met Jarrod, zijn vriendin Tess en Kyra een film te kijken. Dat was ook weer gezellig. Vervolgens stond er de volgende dag een BBQ gepland met de hele familie. Rond 13.00 werd de BBQ aangeslingerd en daar hebben we heerlijk van gegeten, met als toetje een heerlijk Lemonpie. Mmm. Toen we ‘s avonds nog daar zaten hebben Bas en ik met Fred en Di om de tafel gezeten. Zij hebben allebei vakantie de komende week en kunnen vanaf maandag wel 1 van hun 3 auto’s missen voor een paar dagen. We moeten wel een beetje op tijd weer terug zijn, want vrijdag moeten we uiteraard wel weer mee als ze met z’n allen naar Rottnest Island gaan. Dus Fred & Di toverden een stuk of 10 kaarten tevoorschijn waarop precies stond wat leuk is en waar we heen moeten. Dus Bas en ik hebben vanaf maandag voor 3 of 4 dagen gratis een auto! Ongelooflijk. Het schijnt aan Bas te liggen want hij heeft tegenwoordig nogal veel geluk. Hij denkt dan ook dat je geluk afdwingt. Daar heb ik nog even m’n vraagtekens bij…
In elk geval hebben Bas en ik er ongelooflijk veel zin in, kunnen we weer dingen gaan bekijken en reizen! Heerlijk!

Nou dat was de uitgebreide update so far. Oja, nog een ding. Ik hoop dat jullie hier even op willen reageren (en eventueel kunnen bevestigen) Stel: je loopt een ijszaak binnen en je vraagt om een bolletje Lemon en Mango, dan is het toch heel normaal dat ze dan eerst het bolletje Lemon onderin doen en daarna de Mango er bovenop? En als ze dat dan vervolgens andersom doen mag je toch best even een beetje boos worden? Of ben ik de enige die met een beetje fatsoenlijke ijsmanieren is opgevoed?

Goed, met deze ijskoude uitsmijter sluit ik dus maar weer eens af. Hoop dat het jullie allemaal goed gaat!

Lief zijn allemaal!

  • 11 April 2009 - 16:04

    Wilma:

    op zich logisch van dat ijs, maar andersom is denk wel lekkerder of komt het dat je "down under"bent en niet meer weet wat boven en onder is.

    ps veel plezier met jullie tochtje

  • 11 April 2009 - 17:24

    Rinske:

    Christiaan!!:D:D

    Hoe is het? Hoe vind je het daar? Ik heb even weer alle verhalen van je gelezen! Wat gaaf allemaal zeg!:D Ook leuke kaart die je naar de plus gestuurd hebt! En dan dat krantenartikel!(A) Haha! We missen je wel met werken hoor!! Nu moet ik alleen werken met Koninginnedag! Dat is wel jammer...:P Heeel veeel plezier nog daar!:D:D

    Liefs,
    Rinske!:)

  • 11 April 2009 - 19:24

    Sanne:

    idd lemon onder en mango bovenop, maar om er nou boos om te worden, ik weet niet of dat dan wel bij je ijsmanieren hoort..:p

  • 12 April 2009 - 10:36

    Hans:

    Ha die Christiaan,
    Net ik de kerk Cor even veel plezien gewenst voor z'n jaartje 'jou achterna'. Heb weer even bijgelezen en ga nu proberen die fotos te vinden.
    Zet 'm op!

    Van dat ijs heb ik geen idee, ik ben niet zo van de lemon (anders dan in m'n Desperados)

    Hans

  • 12 April 2009 - 11:36

    Herman:

    Woow! weer helemaal up-to-date ;) nice:D

    Doe kallum an en geniet;)

    Herman

  • 12 April 2009 - 12:23

    Veraa.:

    Wat een lang verhaal=)
    Maar ik heb alles gelezen.
    Jammer dat ik je net niet heb gesproken.
    Maarja volgende keer dan maar weer.
    :D

    Daaaaaaag

  • 12 April 2009 - 18:18

    ATL:

    Hey Chris,

    weer een gaaf verhaal man :D
    Wat grappig dat je Jan-Maarten Bosma tegen bent gekomen :D die heeft nog bij me broer in de klas gezeten.

    Veel plezier nog aan die kant!

    Cheers,

    ATL

  • 16 April 2009 - 18:45

    Hannie:

    hee,was het ijsje nou nog wel lekker,en lag dat nou aan het ondersteboven of omdat je boos was.Niet zo gauw boos zijn,gewoon blijven genieten,ook van je ijsje.Groetjes.

  • 19 April 2009 - 13:49

    Jennifer:

    Ik zou ook boos worden. Snap eigenlijk niet waarom je lemon zou nemen, neem dan gewoon een lekkere smaak;)

  • 21 April 2009 - 21:31

    Stefan:

    Ej Maatje, weer helemaal bij. Relaxed dat je een auto hebt voor die dagen:) En van dat ijs is natuurlijk ook niet normaal...heb je die ijssalon wel heel gelaten. of kwamen de frustraties eruit van het "eminem-incident". Kerel doe rustig aan!
    En geniet ervan.
    Gegroet

  • 26 April 2009 - 21:23

    Jacolien:

    Hey Chris!
    Ik lees je blogs ook nog wel is ;) klinkt echt veel te gaaf allemaal! Ik kon het niet laten om op deze blog te reageren want ik snap je ijsprobleem helemaal. Je zegt natuurlijk niet voor niets eerst de een en dan pas de andere smaak want iedereen weet dat je het meest hebt aan het bolletje wat er als eerste ingaat want die zakt tijdens het ijsje eten de hele tijd mee :)!
    Liefs Jacolien

  • 28 Juni 2009 - 05:34

    Jan Maarten:

    hey Christiaan, het was idd erg leuk om een andere wezeper tezien. ik zat net ff te googlen op mijn naam en kwam je site tegen (lache) en je hebt mijn naam goed hoor :) ik wens je nog een goede reis in Australie en mischien lopen we elkaar in wezep wel weer tegen het lijf.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Gosnells

Down Under

Recente Reisverslagen:

19 Juli 2009

Almost home

12 Juli 2009

Bali, bali!

03 Juli 2009

Vaarwel Nieuw-Zeeland

22 Juni 2009

Skydiven en gletsjer wandelen!

17 Juni 2009

Busbowling
Christiaan

Actief sinds 20 Jan. 2009
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 29844

Voorgaande reizen:

11 November 2014 - 26 Juni 2015

Zuid Amerika + Canada

28 Januari 2009 - 20 Juli 2009

Down Under

Landen bezocht: