Games people play - Reisverslag uit Cairns, Australië van Christiaan Korterink - WaarBenJij.nu Games people play - Reisverslag uit Cairns, Australië van Christiaan Korterink - WaarBenJij.nu

Games people play

Door: Chris

Blijf op de hoogte en volg Christiaan

25 April 2009 | Australië, Cairns

De afgelopen weken stonden in het teken van verschillende games die ik gespeeld heb of die er gespeeld zijn... Ik ben inmiddels alweer zo'n 3403 kilometer verwijderd van mijn laatste berichtje. Tijd voor een updateje dacht ik zo.
In het Easterweekend zijn Bas en ik nog meegenomen door Fred, Di en Kyra (en een vriendin) op een tripje door de omgeving. Eerst naar een chocolat-factory (met gratis chocola) en daarna naar een ijsfabriek (zonder gratis ijs, maar ze deden de bolletjes wel goed omdat ik er netjes om vroeg) en vervolgens nog naar Kings Park in Perth. Vanuit Kings Park heb je een prachtig uitzicht over de skyline van Perth. Ik heb verschillende foto's genomen die zo als postkaartje zouden kunnen fungeren. Die foto's zullen dus ook wel weer eens binnenkort ge-upload worden.
Vervolgens zijn Bas & ik met de Rode Kia van Di vertrokken naar het zuiden van West-Australie. Eerst naar Albany gereden waar we een hostel opgezocht hebben en vervolgens nog wat plaatselijke bezienswaardigheden hebben bezichtigd. De volgende dag de prachtige kust daar opgezocht! Geweldig! Als je denkt dat je met de Great Ocean Road alles gehad hebt dan zit je er volledig naast! Wat een geweldige natuur weer! Daar kun je alleen maar even stil van worden, of heel hard van gaan schreeuwen.
Die dag hebben we ook een Tree Top Walk gedaan door de toppen van de bomen heen op zo'n 40 meter hoogte een giga hangbrug. Ook niet verkeerd. Daarna nog in een boom geklommen waar een ladder in gemaakt was rondom, dus moest je gewoon echt omhoog klimmen 61 meter hoog! Wel mooie foto's gemaakt maar ik vond het toch leuker om weer naar beneden te gaan. Als je omhoog gaat denk je steeds als ik op de volgende tree val mieter ik nog harder naar beneden dan nu... Als je naar beneden gaat denk je als ik van de volgende tree val val ik al weer wat minder hard dan nu. Een stuk fijner!
Laatste dag dat we de auto gehad hebben zijn we nog helemaal naar het meest westelijk deel gereden en toen naar boven gekacheld weer terug naar Gosnells.
De dag daarna begonnen we met onze eerst 'game', we vonden het wel tijd om weer eens een keer wat uit te voeren en dus zijn we gaan squashen. Dat was ook wel weer eens lekker! Vrijdag zijn we met Jarrod, Kyra, Tess en 2 vrienden van hun naar Rottnest Island geweest. Een prachtig eilandje uit de kust van Perth met mooie stranden, een lekker relax-dagje gehad. De rest van het weekend hebben we rustig aan gedaan. Nouja, ikke. Bas moest zaterdag z'n vlucht nog even wijzigen. ("even", van 10 uur 's ochtends tot 10 uur 's avonds mee bezig geweest)
Zondag kwam Merie, de andere dochter van Rob langs. Die vroeg of we al naar het noorden waren geweest, toen we dat met 'nee' moesten beantwoorden bood ze ons haar 4wheeldrive aan voor aanstaande dinsdag, dan had ze hem toch niet nodig. Bas en ik nogal overdonderd door weer een gratis nieuw avontuur hebben maar gauw 'ja' geknikt. Ze zou ons maandagavond op komen halen, konden we bij haar blijven slapen. Prima!
's Avonds nog even Perth ingeweest omdat Caroline, Demelza en Floor daar nog waren. Die zouden de volgende dag splitten, dus deze laatste kant wilden we nog even grijpen. Na veel gedoe op de heenreis met de trein misten we op de terugweg onze laatste trein op 2 seconden. De volgende trein ging weer om 6.00, maargoed het was nog maar 12.00. Dus toen zijn we op het geniale idee gekomen om ipv te wildkamperen te WILDLOGEREN. Er waren op de kamer van de dames nog 2 bedden vrij, en nadat we de deurcodes hadden gekregen de baliemeneer netjes gegroet hadden konden we een paar uurtjes slaap pakken. Toen 's ochtends met een van de eerste treinen weer terug en toen kwam Fred ons ophalen voor onze tweede 'game'...
GOLFEN! Jaja, ik heb gegolfd! En leuk dat het is! En nog goedkoop ook. Ik ben 13 euro kwijt geweest voor 5 uur golf ongeveer. Eerst op de driving range en daarna op een 9-hole court. Dus die bal echt over 400 meter rammen! Na 6 holes kreeg ik eindelijk de smaak te pakken en heb ik zelfs Fred nog op een hole weten te verslaan! Ja, dat is een mooi spelletje! Voor herhaling vatbaar!

Maandagavond dus door Merie opgehaald en een giga lekkere maaltijd met verse boontjes en spare-ribs gehad! Heerlijk! Dinsdag naar de pinaccles. 3,5 uur heen en 3,5 uur terug. Daar ongeveer een uurtje geweest maar vooral dus rijden. De auto natuurlijk even off-road uitgeprobeerd, nou dat beestje wilde wel hoor! Uiteindelijk weer helemaal ingeleverd en al!
Woensdag heeft Rob ons meegenomen de hills in. Zijn pub-route was het meer vermoedt ik, want op de een of andere duistere manier werd elke stop bij een pub gepland met de nodige biertjes... Nouja, uiteindelijk weer heelhuids teruggekomen! Donderdag laatste dagje in Gosnells. Di, Jarrod & Kyra hebben ons mee uit shoppen genomen voor de gezelligheid. En 's avonds hebben we nog een trip naar Perth gemaakt. Prachtige skyline by night. Niet te missen! Ook bracht Kyra nog een reuze lekkere Lemonpie omdat Bas en ik die zo lekker vonden. Dus daar is ook nog even van genoten!

Vrijdagochtend Bas op het vliegtuig gezet die naar Alice Springs is gevlogen. 's Middags m'n tas ingepakt en daar ga je dan weer... Ik vloog pas om 11.00 's avonds dus Di wilde me wel wegbrengen, Rob zou dat niet trekken, maar ze gingen eerst nog naar de BINGO! M'n derde game van de week! (allemaal bejaardenspelletjes maargoed) En ja hoor, ze hadden nog nooit gewonnen en na een kwartier mocht ik schreeuwen: 'BINGO!', alleen was ik nog een beetje onzeker (het is nog best moeilijk hoor!) dus heb ik alleen m'n hand opgestoken...(een gemiste kans dus, altijd gedroomd om een x bingo te kunnen schreeuwen...) Maarja, wel 10 dollar verdiend!

Daarna hebben ze mij op het vliegtuig gezet. En dat was niet leuk hoor. Nee, dat vond ik maar niets. Zulke ontzettend lieve mensen die ons gewoon behandeld hebben alsof we ons hele leven al bij hun familie gehoord hebben... Nouja, maar je weet dat het er aan zit te komen dus vliegen doe je toch wel weer.
's Ochtends om 5.30 in Cairns geland. Lekker gebroken nachtje gehad dus. Maar daar werd ik dan wel weer opgehaald door Bart & Jens. En dat is meteen weer super! Heerlijk om straks met hun aan de oostkust te beginnen! Morgen komt Bas ook nog hierheen dus zijn we weer met z'n vieren! We zitten op een heerlijke camping met prachtig zwembad waar ik heerlijk heb bijgeslapen en voor het eerst ben verbrand, maar dat komt wel weer goed!

Nou, dit was het weer voor nu!
Lief zijn allemaal!

Oja, zou ik het nog bijna vergeten. The Games People Play is een boekje dat ik aan het lezen ben, maar dat is een beetje irritant. Het is heel interessant maar het gaat erover hoe mensen met elkaar communiceren en verdeeld gesprekken in Parent, Adult of Child communicaties... En nu zit ik bij elk gesprek dat gevoerd wordt alles te analyseren! Ik kan niet meer rustig babbelen of wat... Aaah, m'n hersenen zijn weer in gebruik hoor!

  • 25 April 2009 - 10:31

    Wilma/peter(van Bas):

    leuk om jouw kant van het verhaal ook te lezen. van bas horen we ook veel, maar van jou lezen we weer andere details.
    op naar het volgende avontuur. bas geniet even van een tussenstop in alice springs, inmiddels weer verenigd met zijn rugzak.

  • 25 April 2009 - 21:39

    Jan En Anita:

    Hoi Chris,

    je maakt weer veel mee... maar wat ik me nog afvraag; ging je er ook nog werk zoeken?

    Geniet van je tijd daar! Wij genieten hier nog even van het mooie weer. Enne, nog bedankt voor je kaart! De meiden vonden wel dat de kaart lang onderweg was geweest. 11 april geschreven en 24 april in Zwolle.

    groetjes vanuit Zwolle

  • 26 April 2009 - 10:15

    ATL:

    Yo weer een vet verhaal Chris :D
    Perth lijkt me ook super gaaf :D

    Cheers!

    ATL

  • 26 April 2009 - 16:35

    Miek:

    Kwam ik er vandaag pas achter dat je een bericht had, dacht dat ik altijd mail kreeg maar deze keer dus niet! Nouja geeft niks, mooi verhaal weer. Lijkt me leuk om echt even bij een familie te zitten en wat klinken ze gastvrij.

    Bedankt voor je kaartje, hij is heel aangekomen en we vonden het erg leuk:)

    Dat boekje herken ik! Ik leer op school over de transactionele analyse, dan heb je een ouder, volwassen en kindrol waarin je kan communiceren. Klinkt dus hetzelfde, interessant heah? Geinig dat jij dat daar leest en ik hier in Nederland er les over krijg. Een goede theorie dus blijkbaar(A)Herken inderdaad ook wel dat je dan bij veel gesprekken na gaat denken in welke rol iedereen praat. Is niet erg, is goed voor je, je hersens idd even voorbereiden op een studie,haha. Maar denk daar maar nog niet aan, nu nog even genieten. Geloof ik nog nooit zo'n lang bericht op je site gezet, maar eens moet de eerste keer zijn;)

    Veel plezier nog!
    Liefs Miek

  • 28 April 2009 - 06:08

    Linda:

    Leuk om weer van je te lezen. En om te lezen dat je hersenen weer in gebruik zijn, pfieuw... maakte me al zorgen ;)

    Dikke kus

  • 02 Mei 2009 - 15:40

    Truus En Marije:

    Hee,

    Mooi verhaal, we hebben het samen gelezen!

    groetjes,

    Truus en Marije
    Hi hi hi.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Down Under

Recente Reisverslagen:

19 Juli 2009

Almost home

12 Juli 2009

Bali, bali!

03 Juli 2009

Vaarwel Nieuw-Zeeland

22 Juni 2009

Skydiven en gletsjer wandelen!

17 Juni 2009

Busbowling
Christiaan

Actief sinds 20 Jan. 2009
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 29835

Voorgaande reizen:

11 November 2014 - 26 Juni 2015

Zuid Amerika + Canada

28 Januari 2009 - 20 Juli 2009

Down Under

Landen bezocht: